Millistes maailma riikides ostetakse kõige rohkem mööblit?

Avaldatud: 15. veebruar, 2017

Loe, millised on trendid erinevates regioonides ja olulisematel mööbliturgudel.

 

Mööbliturg Aasias

Aasia mööblituru väärtuseks hinnati 2015. aastal 165,9 miljardit dollarit ja aastaks 2020 küünib see 229,9 miljardi dollarini, keskmine aastane kasv 6,7%.

Aasia mööbliturg kasvab järgnevatel aastatel. 2015. aastal juhtis turgu Hiina, talle järgnes Jaapan. Suurenev populatsioon arengumaades (näit Hiinas) ja Jaapanis mängivad olulist rolli mööblituru kasvus. Samuti aitab turgu kasvatada netosissetulekute suurenemine. Globaliseerumise ja tarbijate netosissetulekute suurenemise tulemusena on tõusnud nõudlus kalli ja luksusliku mööbli järele maades nagu India, Hiina, Malaisia ja Põhja-Korea.

2015. aastal oli Jaapanis kõige suurem mööblitootja Nitori. Ettevõte pakub laia kodumööbli valikut ja on fokusseerunud madala ja keskmise hinnaga toodetele. 2015. aastal oli ettevõttel üleriigiliselt 381 poodi. Ettevõte keskendub internetimüügile, see tõusis 2013.- 2014. aastal 45,08% .

Indias on tarbijatele olulised kaubamärgiga tooted. Väga populaarseks on saanud ostmine läbi internetikanalitele, mis võimaldab suurt valikut ja tarnekindlust. Suurenev nutitelefonide arv ning internetilevi Indias on andud järjest suuremaid võimalusi tellida mööblit läbi interneti. Internetipoed nagu Urban Ladder, Pepperfly and RoomStory pakuvad laia disainivalikut ja tarnekindlust.

Mööbliturg Ameerikas

Ameerika mööblituru väärtuseks hinnati 2015. aastal 120,2 miljardit dollarit ja aastaks 2020 küünib see 137,7 miljardi dollarini, keskmine aastane kasv 2,75%.

Ameerika turg kasvab järgnevatel aastatel stabiilselt. USA on maailma kõige suurem mööbli importija. USA impordib kaupa peamiselt Hiinast ja Saksamaalt. USA domineeris 2014. aastal Ameerika mööbliturul omades rohkem kui 50% turust. Turu kasv järgnevatel aastatel on ka Ameerika turul seotud peamiselt tarbijate netosissetulekute suurenemisega. Peamised müüjad Ameerika turul on Ashley Furniture, Furniture Brands International ja Steelcase.

Brasiilia kuulub maailma viie kõige suurema rahvaarvuga riigi hulka omades 3% tarbijatest kogu maailmas. Vaatamata kõrgetele sissetulekutele inimese kohta vähendavad kasvav inflatsioon, intressimäärad ja töötus tarbijate kulutusi ning see võib ohustada turgu.  Brasiilia mööbliturg on killustunud paljude erinevate müüjatega ning 2015. aastal moodustasid väikesed müüjad enam kui 70% turust.

Mööbliturg Euroopas

Euroopa mööblituru väärtuseks hinnati 2015. aastal 112,6 miljardit dollarit ja aastaks 2020 küünib see 122,4 miljardi dollarini, keskmine aastane kasv 1,68%.

Euroopa on mööbli müügi võtmeturg. Peamised kasvufaktorid on suurte ja juhtivate tootjate olemasolu nagu IKEA ja Masco Group regiooni võtmeriikides Itaalias, Saksamaal, Inglismaal ja Prantsusmaal. Regioonis on väga kõrge nõudlus luksustoodetele, millel on ilus disain ning mis on tehtud kõrgekvaliteedilisest toormaterjalist. Siiski, aeglane majanduskasv paljudes Euroopa riikides ning kasvavad toormaterjali hinnad (näiteks puidul), takistavad turu kasvu.

Prantsusmaa on üks juhtivaid kodumööbli turge Euroopas. Üleüldine mööbliturg kasvas Prantsusmaal 2015. aasta kaheksa esimese kuuga 2,1%, mis andis tootjatele positiivse tuleviku- väljavaate. Prantsusmaa on üks suurimaid mööbli importijaid Euroopas, importides mööblit Belgiast ja moodustades üle 24% Hispaania mööbli ekspordist. Prantsusmaa juhtiv mööblimüüja on IKEA. Üha paranevates majanduslikes tingimustes ning suureneva tarbijate usaldusega, plaanib ettevõte luua uusi poode.

Rootsi on samuti üks mööbli võtmeturg Euroopas. Ka sellel turul on juhtivaks müüjaks IKEA oma laia tootevalikuga, mis pidevalt uueneb. Populaarsed ettevõtted selles valdkonnas on veel Elbe, ITAB, Jysk, Kinnarps, Nobia ja Swedwood.

Ka Taani on Euroopa mööbli võtmeturuks. Taani mööbliturg on kõrgelt ekspordile orienteerunud. Taanis toodetakse peamisel kõrge lisandväärtusega traditsioonilise disainiga mööblit. Viimastel aastatel Taani tootjad on hakanud rõhuma ka „rohelisele“ mööblile. Top ettevõtted Taani mööblturul on IKEA ja Tvilum.

Mööbliturg Lähis-Idas ja Aafrikas

Lähis-Ida ja Aafrika mööblituru väärtuseks hinnati 2015. aastal 46,19 miljardit dollarit ja aastaks 2020 küünib see 56,33 miljardi dollarini, keskmine aastane kasv 4,05%.

Lähis-Idas ja Aafrikas oleks märkimisväärne potentsiaal kasvuks, kui tootjad tabaksid regiooni kasutamata potentsiaali. Saudi Araabia ja Araabia Ühendemiraadid on olulised turud. Nendes regioonides on kasvanud kulutused mööblile. Näiteks Dubaisse ehitatakse aastaks 2020 üle saja tuhande maja, mis avaldab tugevat mõju ka mööbliturule. Kasvanud on organiseeritud kaubandus – tänu turundusele ja reklaamikampaaniatele on mitmed mööblibrändid saavutanud edu.

2014. aastal tõusid Araabia Ühendemiraatides rendihinnad 5% ning see on pannud inimesi valima väiksemaid maju, mis omakorda on mõjutanud tootjaid tootma kompaktsemat ja multifunktsionaalsemat mööblit. Samuti läheb moodi üha modernsem mööbel. Ka sellel turul on võtme ettevõtteks IKEA.

Juhtivad riigid mööbliturul

USA

Mööbli võtmeturuks maailmas on USA. Kinnisvaraturu kasv pärast majanduslangust aastatel 2008-2009 on mõjunud positiivselt mööbliturule. Mööbliturg on kasvanud ka tänu suurenenud nõudlusele keskkonnasõbraliku mööbli järele. Top mööbliketid nagu Williams-Sonoma ja Restoration Hardware saavutasid edu tänu e-kaubandusele.

2015. aastal tegi Amazon algust koduteenusega, st teenusele pakutakse juurde lisaväärtuspaketi, nt televiisoripaigaldust, haljastust. Lisaks pakutakse nn õnne garantiid, st kui ostetakse näiteks 99 dollari eest, saab lisaks 20-dollarilisele kinkekaardi. Kliendid saavad valida, osta ja korraldada kauba kättetoimetamise läbi ettevõtte veebilehekülje vähem kui 60 sekundiga. Teised tuntud ettevõtted USA mööbliturul on Ashley Furniture ja Steelcase.

Hiina

Hiina on teiseks mööbli võtmeturuks. Peamiseks mööblituru kasvu põhjuseks on olnud tarbijate sissetulekute tõus. Samuti on kasvu soodustanud e-kaubandus läbi veebilehtede nagu Tmall ja Amazon.

Viimase kahe aastakümne jooksul on Hiinast saanud põhiline mööbliturg üle terve maailma. Hiina on üks peamistest mööbli eksportijatest maailmas. Kogu mööbli müük suurenes 14%lt 2004. aastal 36%ni  2014. aastal. Selle peamiseks põhjuseks on Hiina madalad tootmiskulud. Tootmispinnad maksavad ainult 1/10 USA tootmispindade hindadest ning samuti on madalad tööjõu tunnihinnad. Madalate tööjõukulude tõttu kasutatakse Hiinas peamiselt üheotstarbelisi masinaid, mis on odavamad ning nii on ka tegevuskulud madalamad.

2014. aastal oli Hiina IKEA jaoks kõige kiiremini kasvav turg. Kasvasid tarbijate vajadused ja uute poodide müük. IKEA avas Hiinas 2014. aastal kaks uut poodi. Kiire linnastumine tiivustab tarbijaid kulutama suurtes linnades, kus kasvav keskklass annab tõuke elamuehitusse ning kodusisustuse vajaduse kasvuks.

Ehkki Hiina kinnisvaraturg ja tööturg on viimastel aastatel stabiliseerunud, on siiski oodata järgnevatel aastatel positiivset mööblituru kasvu.

Saksamaa

Saksamaale on suur rahvusvaheliste suurfirmade sissetung, mis toodavad ja müüvad mööblit. Ka Saksamaa mööbliturul on juhtivaks tugeva brändi nimega mööblitootja IKEA. IKEA eelised teiste mööblimüüjate ees on esiteks brändinimi ja teiseks see, et ettevõte on võimeline rahuldama kõikide klintide kodu sisustamise vajadused. 2014 aastal avas IKEA Saksamaal kaks uut poodi. Üks pood avati näiteks Hamburgis, kus klientidel on võimalik kasutada veorattaid kaupade tasuta koju transportimiseks.

Teine silmapaistev mööblitootja Saksamaa turul on Möbelmanufaktur Grube Carl, mis on spetsialiseerunud tellimusmööblile, peamiselt kontorimööbel. Konig+Neurath on samuti tuntud kontorimööbli bränd Saksamaal, mis ka teeb tellimusmööblit. Seega individuaalsetel tellimustel põhinev kontorimööbel kogub Saksamaal üha enam populaarsust. Euroopa mööbliturg oli 2014 aastal nõrga kasvuga tänu Saksmaa ja USA mööbliturgu kasvule, mis hoidis kogu regiooni mööblituru stabiilsena.

Saksamaa mööblituru kasvule andis tõuke ka e-kaubanduse kasv. 2014 aastal üle 8 miljoni mööbli ja muu kodusisustuse ostu oli tehtud läbi e-kaubanduse.

 

Käesolev postitus on osa uuringust “Global furniture market 2016 – 2020.” Tõlkis Merle Tsirk, toimetas Hille Lillemägi.

Jaga postitust:
Tsenter