- 2015. aastal oli ülemaailmse mööblituru suurus 445 miljardit dollarit, aastaks 2020 on see 546,30 miljardit dollarit.
- Mööblituru kasvu võtmefaktoriteks on online–müügikanalite kasv ning internetipoodide laienemine. Näiteks IKEA teenis aastatel 2014-2015 üle 1 miljardi dollari läbi online– müügi.
- Aasia on juhtiv regioon mööbliturul, top-riigid on Hiina, Jaapan ja India.
- IKEA oli aastal 2015 mööblituru liider ning tema turg laieneb pidevalt üle maailma, ohustades sellega teiste ettevõtete kasumlikkust.
- Turundajad kasutavad mitmeid meedia- ja tehnoloogiaplatvorme oma toodete turundamiseks, näiteks reaalse ja virtuaalse keskkonna kombineerimist ning mobiilirakendusi.
- Traditsioonilise mööbli ja kodusisustuse poodide müük moodustas üle 60% mööblimüügist. Samas kogub kaupade müük läbi online-kanalite üha enam müüjate ja ostjate huvi ning tõenäoliselt kasvab ka järgmise viie aasta jooksul. (vt täiendavaid tabeleid postituse lõpus)
Ülemaailmsel mööbliturul on suurimad järgnevas tabelis toodud ettevõtted.
Ettevõtte nimi | Tooted |
Ashley Furniture | koduaksessuaarid, diivanid, väiksed kaheinimese-sohvad, magamistarvikud, voodid, kummutid, riidekapid, kirjutuslauad ja toolid, magamistoa mööbel, lamamistoolid, sohvad, mida saab osadeks lahti võtta ja istumiseks kasutada ning vaibad, lauad ja toolid, peegelkummutid |
IKEA | elutoamööbel, köögimööbel ja -tarvikud, lastetoamööbel, magamistoamööbel, kontorimööbel |
Steelcase | töökohamööbel, juhtivtöötajate mööbel, kontorilauad, koosolekuteruumi mööbel, lauad, laomööbel |
Turu suurus ja prognoos
Ülemaailmse mööblituru väärtuseks hinnati 2015. aastal 445 miljardit dollarit ja tõenäoliselt küünib see 2020. aastaks 546,3 miljardi dollarini, keskmine aastane kasv on 4,18% (vt graafikut eespool).
Kasvav elanikkond, suurenev üksikvanematega perede arv ja ülemaailmne kinnisvarabuum on mööbliturgu viimastel aastatel kasvatanud. Ettevõtetel on vahel raske hakkama saada tootmiskuludega, kuna tootmistehnoloogiad vananevad kiiresti ning nende uuendamise kulud on kõrged. See on väljakutse, mis takistab turu kasvamist. Mööblituru müügitulu suureneb tänu suurenenud vajadusele kõrgekvaliteetse disainmööbli järele.
Mööblituru võtmetegurid
- kliendisegment
– lõppklient
- väljakutsed
– raskused tarneahela töös
– toormaterjali puudus
– pikk mööbli väljavahetamise tsükkel
- edutegurid
– kasvav kinnisvaraäri
– suurenev kontorite arv ning vähenev rendile antavate ruumide arv
– head võimalused siseneda jaemüüki
– suurenenud innovatsioon
– nõudlus detailidena tarnitavale mööblile
- trendid
– online-müük
– luksusmööbel
– tehnoloogilised edusammud
– keskkonnasõbralik mööbel
– erinevate meediakanalite kasutamine
Käesolev postitus on osa uuringust “Global furniture market 2016 – 2020.” Tõlkis Merle Tsirk, toimetas Hille Lillemägi.
Vaata lisaks: Internetimüügi tõus maade kaupa
Allikas: http://www.thoughtshift.co.uk/ecommerce-furniture-industry-trends-is-furniture-behind-the-rest-of-retail/Jaemüüjate müügi muutus:
Allikas: http://www.retailresearch.org/onlineretailing.php