
Hiina on ülemaailmsel mööbliturul USA kõrval teiseks võtmeturuks. Peamiseks mööblituru kasvu põhjuseks on olnud üha suureneva sissetulekuga tarbijate kasv. Hiinast arvatakse saavat isegi maailma kõige suurema majandusega riik. Seega võiks Eesti eksportijate jaoks olla hea võimalus oma müügimahu suurendamiseks siseneda Hiina turule.
Hinna mööblituru ülevaade:
- Kuna Hiina elanikkonna elujärg aina paraneb, on inimesed valmis üha rohkem investeerima mööblisse.
- Hinna mööbliturul on ruumi laienda. 2014. aastal oli Hiina provintsides 630 miljonit majapidamist. Eeldusel, et inimesed vahetavad oma mööbli välja iga 10 aasta järel, siis igal aastal vahetab mööbli välja 63 miljonit majapidamist.
- Mööbli tarbijad saab jagada kolmeks: innukas tarbija – rikkad, kes ei hooli hinnast; luksustoodete tarbija, kelle mööbel peab vastama tema maitsele ja isikupärale; keskmine palgatöötajast tarbija, kelle jaoks on oluline hinna ja kvaliteedi suhe. Viimased moodustavad enamuse tarbijatest.
- Puitmööbel moodustab rohkem kui 60% kogu mööbliturust.
- Hiina mööbliturul on väga lai hulk mööblit, mis jaotub: kodumööbliks, hotellide ja külalistemajade mööbliks, kontorimööbliks ja avalike institutsioonide mööbliks.
- Üha suurenev hulk tarbijaid soovivad nn keskkonnasõbralikku mööblit, hoolimata selle kõrgest hinnast. Seetõttu on paljud ettevõtted oma turukontseptsiooni lisanud keskkonnasõbralikkuse idee.
Hiina mööblitrendid on järgmised:
- kultuurilised ja rahvuslikud elemendid
- täispuidust mööbel minimalistliku disainiga; vineerist mööbel, kus on nähtav puidusüü
- klassikaline Lääne stiilis mööbel
- modernselt klassikaline stiil, mis on kombineeritud Lääne ja Hiina elementidega
- Kasvamas on nõudlus lastemööbli järele.
- Üha populaarsem on õuemööbel.
- Eriti peeneks peetakse mööblit, mis on tehtud väärispuidust palisander (pruunikasvioletne kõva ja raske väärispuit, mida saadakse peamiselt dalbergia (Dalbergia) perekonnapuudest).
- Tellimuspõhine mööbel.
- Hinna mööbli import 2015 aastal:
Kõige rohkem imporditakse Hiina puidust mööblit.
Hiina turukonkurents:
- Hiinast on saanud üks maailma suurim mööblitootja ja eksportija peale rohkem kui 20 aastast mööblituru kasvu.
- Mööblitööstuspargid on lõpetanud tegevuse, kuigi need aitaks mööblitööstusel paremini funktsioneerida.
- Mööblitööstuse ettevõtted Hiinas on vähem spetsialiseerunud kui teised tööstusharud ja enamik neist on väikesed või keskmise suurusega.
- Hiina mööblitööstuse ettevõtted on alustanud kvaliteedi parandamise protsessidega – edumeelsed ettevõtted ning informatsioon tootmise tehnoloogiatest on peamine siht.
- Välismaised ettevõtted on hoogsalt sisenenud Hiina turule.
- Lastemööbli turust omavad suurema osa kodumaised ettevõtted.
Müügikanalid:
- Traditsioonilised mööbliettevõtted turustavad oma tooteid kolmel viisid: turustajad, müügiletid ning kaubanduskeskused.
- Viimastel aastatel on kasvanud mööblit müüvate hüpermarketite arv.
- Erinevad müügikanalid müüvad erinevat kaupa – kaubanduskeskustes müüakse peamiselt kodumööblit, aga ka kodumööblit; spetsialiseerunud poed müüvad enda bränditooteid ning kuulsamate välisfirmade brände.
- Viimastel aastatel on hakatud müügikohti muutma tarbijatele võimalikult mugavaks ning lisaks luuakse eeliseid tarbijatele nt. müüakse lisaks kuulsaid välismaiseid tooteid.
Koostas: Merle Tsirk, TSENTER
Allikas: China’s Furniture Market, 16 July 2016
Täismahus artikkel http://china-trade-research.hktdc.com/business-news/article/China-Consumer-Market/China-s-Furniture-Market/ccm/en/1/1X000000/1X002L63.htm
Vaata lisaks:
Tarmeko LPD OÜ mööbli turupositsiooni arendamine Hiina turul
Kooser, Mairo, 2016
Täismahus magistritöö http://dspace.ut.ee/handle/10062/52336
Mairo Kooser uuris oma magistritöös „Tarmeko LPD OÜ mööbli turupositsiooni arendamine Hiina turul“, kuidas Tarmeko OÜ-l on võimalik mööblibrändide turupositsiooni arendada Hiina turul. Uuringust selgus:
- Kohalike äritavade järgimine on oluline kaubandussuhete arendamiseks Hiinas.
- Hiina tarbijad hindavad naturaalset, keskkonnasäästlikku, ohutut ja kvaliteetset hea disainiga mööblit.
- Enne Hinna turule sisenemist peaks ettevõte kujundama välja positsioneerimisstrateegia, mille peamisteks eesmärkideks on eristumine ja brändi tarbijaväärtuse loomine.
- Brändi eristumise kõrval on väga oluline ka brändi tuntus, seetõttu peaks ettevõte suurendama brändi tuntust läbi erinevate turundustegevuste nt aktiivne osalemine messidel, näidiste saatmine potentsiaalsetele ostjatele.
- Eesti ettevõtjad võiksid oma tooteid või teenuseid positsioneerida premium-hinnaklassi brändidena, kuna keskklassi osakaal Hiinas aina kasvab. Tähtis on uurida, kes on sihtrühm. Kuna Hiina keskklass on mitmekihiline, siis on hea teada, kuhu võiks oma brändi positsioneerida. Endale tuleks leida kohalik koostööpartner, kes tunneb kohalikke olusid ja kellel on sidemeid. Samuti on tähtis välja tuua brändi kohta lugu, rõhutada Euroopa päritolu, tooteohutust ja keskkonnasäästlikkust. Et tugevdada ärisidemeid, võiks äripartnereid kutsuda endale külla ja samuti külastada neid.
Allikas: https://comtrade.un.org