Kas tulevikumööbli valib meie alateadlik emotsionaalne reaktsioon?

TSENTER testib maailma mööblitööstuse juhtivaimal messil IMM Cologne 14.-20. jaanuaril Kölnis pilgujälgimise tehnoloogial põhinevat innovaatilist tarbijauuringut.

TSENTRI projektijuhi Mart Nilsoni sõnul vaatavad messi külastajad lisaks koostööpartnerite poolt väljapandud mööblinäidistele ka tootepilte arvutiekraanilt ning sealjuures kasutatakse pilgujälgimise ja emotsioonimõõtmise tehnoloogiat. “Viime uuringut läbi koos Tartu Ülikooli teadlastega ning eesmärk on välja selgitada, kas tarbijate hinnangud uutele toodetele erinevad, kui nad vaatavad ainult arvutipilti või saavad katsuda füüsilist toodet“, selgitab Mart Nilson. „Mööblitootmise klassikalise tootearenduse protsessi puhul saavad tootjad tarbijalt tagasisidet alles siis, kui toode on poes. Protsess toote ideest kuni poodi võib aega võtta aasta või kauemgi ja on kallis tegevus. Fotorealistlikud pildid 3D joonistest võiksid anda tarbijale hea ettekujutuse uuest mööbliesemest, kuid puuduvad uuringud, mille alusel saaks ainult piltide põhjal tarbijalt kogutud tagasiside pealt ennustada toote müügiedu. Samas toimub 15% mööbli müügist internetis ning tarbija ütlus “meeldib” või “ei meeldi” pole piisavalt kvaliteetne sisend toote edasiarendamiseks. Tarbijad ei taha sageli ka oma tegelikke tundeid väljendada, proovides pigem ära arvata, mis on küsitleja ootus. See on ka põhjus, miks kasutame messil pilgujälgimise tehnoloogiat, mille abil töötame välja metoodika mõõtmaks tarbijate alateadlikku emotsionaalset reaktsiooni 3D mudelite abil tehtud fotorealistlikele piltidele. See kiirendab tagasiside kogumist ning hoiab kokku tootenäidiste tegemisele kuluvat aega ning raha.“

TSENTRI partnerid Kölni messi väljapanekul on Wermo, Tarmeko LPD, Alusta, Kiikhobu Lastemööbel ja Eccom. Testitakse mitmesugust mööblit, „koerateenindus-kummutit“ ja ristpuitpindu. 

Ettevõtmist toetatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu poolt rahastatava kompetentsikeskuste meetme all oleva tõhusa koostöö projektist, mille eesmärk on toetada kompetentsikeskuste ja ettevõtjate vahelisi koostööprojekte, mis aitavad lahendada ettevõtetele olulisi probleeme või kitsaskohti.

Kölni messi külastab TSENTRI eestvedamisel ka Võrumaa ja Läti Vidzeme regiooni. puidu- ja mööblitootjate delegatsioon. Ühine messikülastus on kaks aastat kestnud Eesti-Läti projekti kokkuvõtete tegemise ja uute koostöövõimaluste leidmise koht.

2018.a Kölni messi pildid https://tsenter.ee/kasulikku/pildigaleriid-ja-videomaterjalid/kolni-mooblimess-imm-2018/

Täpsem info: Mart Nilson, mart@tsenter.ee, tel +372 782 0298

Jaga postitust: