Kuidas saada parim tulemus lõpptarbijale suunatud messidel

Kalev Kaarna turundusteemalise õppematerjali 4. osa “Eksport uues olukorras”. Täispikkuses materjal pdf-na: Eksport uues olukorras_K. Kaarna

Parima tulemuse saamine tarbija messidel – oma boksiga väljas olles

Mõnes valdkonnas korraldatakse ka suuri tarbijatele suunatud messe. Need messid on olulised kui müüd oma tooteid otse lõpptarbijale läbi veebipoodide või soovid koguda infot turueelistuste kohta otse tarbijatelt.

Tarbija messide edukust saab mõõta järgmiselt:

  1. Toodete käive messilt.
  2. Sinu arvamustele tarbijate eelistuste osas kinnituse saamine või nende ümberlükkamine.
  3. Sotsiaalmeedias järgijate arvu suurendamine.

Sõltuvalt seatud eesmärgist saad mõõta ka investeeringu tasuvust.

Tasub meeles pidada, et tarbija eelistuste uurimisel saad sa ausat infot ainult tarbijate probleemide ja tänase ostukäitumise osas. Need vastused annavad hea hinnangu, kas sinu tooted lahendavad tarbija jaoks olulisi probleeme või mitte.

Tarbija vastuste pealt erinevate toodete eelistuse osas on väga keeruline hinnata tegelikku nõudlust toote järele. Erinevate toodete võrdlemine ja pingeritta seadmine annab teatud infot. Parim võimalus siduda tarbijate eelistusi ja tegelikku müüki on teha müügi või ettemüügi pakkumisi. Kui tarbija on nõus 1-10% toote hinnast ette maksma, siis näitab see tegelikku huvi toote vastu. Seda ka juhul kui ettemüügi tehing on tarbija jaoks väga soodne ning ei vasta müügihindadele poes.

Kui müük või ettemüük messil pole võimalik, siis saad kasutada messi oma eelduste kontrollimiseks ja neile kinnituse saamiseks või nende ümberlükkamiseks:

  • Kontrolli, millised on kliendi suurimad probleemid konkurentide toodetega.
  • Kontrolli, millistel konkurentidel on suurim brändi tuntus.
  • Kontrolli, kas kliendid teavad peast sinu tootekategooria hinnataset.
  • Kontrolli, kui sageli nad ostavad sinu tootekategooria tooteid (millal nad ostsid viimati konkurendi toote ning millal ostsid enne seda, kas ostmine on sesoonne või mitte).
  • Saad “pimetestida” eelistusi enda ja konkurendi toodete osas (ei näita toodete brände)
  • Saad testida, kui kerge on tarbijal leida endale sobivaid tooteid sinu e-poest
  • Saad testida, kas tarbijad on nõus auhinna võitmise nimel jagama meeleolukaid pilte sinu toodetega oma Facebookis või sotsiaalmeedias.

Detailseid juhiseid tarbija probleemidest arusaamiseks ja eelistuste testimiseks saab järgmistest inglise keelsetest allikastest:

 

Foto: Istanbuli mööblimessilt, Hille Lillemägi

Vaata kogu postitust:

Eksport uues olukorras

Jaga postitust:
Tsenter