Millised organisatsioonid saavad aidata saavutada kiirelt ekspordi kasvu? Erinevad kaasaegsed suhtlusvahendid

Avaldatud: 14. september, 2020

Kalev Kaarna turundusteemalise õppematerjali 2. osa “Eksport uues olukorras”. Täispikkuses materjal pdf-na: Eksport uues olukorras_K. Kaarna

Millised organisatsioonid saavad aidata saavutada kiirelt ekspordi kasvu?

Erinevad organisatsioonid, messide korraldajad, konsultandid ja teenuse pakkujad saavad aidata ettevõtteid lahendada erinevaid väljakutseid. Järgnevalt on välja toodud mõned väljakutsed, mida partnerid saavad aidata sul lahendada:

  • Ligipääs uutele müügivihjetele ja potentsiaalis müügikontaktidele
  • Klientide eripäradest arusaamine eri turgudel
  • Ligipääs müügikanalitele
  • Oma ettevõtte müük
  • Investorite leidmine
  • Esinduste loomise protsess eri riikides
  • Frantsiisiettevõtete loomine eri riikides
  • Toodete arendamine
  • Tootmisprotsessi kuluefektiivsemaks muutmine
  • Avatud innovatsioon: klientide kaasamine tootearendusse või kasuliku teksti- ja pildimaterjali loomisse

Pärast oma ettevõtte peamise väljakutse sõnastamist on lihtne ka kirja panna vajaliku koostööpartneri profiil:

  • Mis riigis?
  • Kui suur või väike?
  • Mis kogemus tal peaks olema?
  • Mis kriteeriumi järgi ütleme, kas ta meile sobib või ei sobi?

Sellise profiili järgi on lihtne hakata tegema ka otsinguid LinkedIni võrgustikus, küsida oma tutvusringkonnas, teha Google otsinguid või tasulise sotsiaalmeedia reklaami abil teavitada võimalikke kandidaate.

Erinevad kaasaegsed suhtlusvahendid

Lisaks tavapärasele telefonile ja e-mailile on uute partnerite kontaktimiseks tekkinud veel võimalusi:  LinkedIn platvorm (675 miljonit kasutajat 200st riigist), Facebook, ja Whatsapp (eriti levinud Aasias ja USAs).

Lisaks kontrollivad uued partnerid meie usaldusväärsust külastades firma kodulehte ja/või e-poodi.

Lõpptarbijale müües toimivad heade info levitamise kanalitena ka Instagram, Youtube ja noorema põlvkonna puhul ka lühikeste videode jagamise platvorm TikTok.

Videokõnesid saab tänapäeval teha nii Skype-i, Facebook Messangeri, Google Meeti kui Zoomiga.

Ettevõtted saavad teha oma tootetutvustusi ja klientide koolitusi ka veebiseminari vormis. Selleks kasutatakse enam Facebook Live, Youtube Live, Zoom platvorme ning mitmeid spetsiaalseid lahendusi.

Interneti turunduse enamlevinud kanalid on Facebook, Youtube, Google, Instagram ja reklaamid mobiilides. Äriklientidele saab reklaami osta ka LinkedIn platvormil, mida on mõistlik kasutada toodete puhul, kus ühe tehingu hind ületab 1000€.

Lisaks on mitmeid regioonispetsiifilisi suhtluskanaleid. Näiteks Twitter on väga levinud USAs, kuid palju vähem Euroopas. Hiinas ja Venemaal on oma riigipõhised alternatiivid Facebookile jne.

Nagu iga valiku puhul sõltub õigete kanali valik ettevõtte eesmärgist ning milliseid kanaleid sihtgrupp kõige enam kasutab. Ükski kanal ei ole võluvits, mis lahendaks ära kõik probleemid ning tooks üleöö 10 korda rohkem väga häid kliente või partnereid. Tavaliselt peab hea tulemuse saamiseks kombineerima 2-3 erinevat kanalit. Väikese ettevõtte puhul peab silmas pidama, et üle kolme interneti suhtluskanali ei suuda ettevõte tavaliselt aktiivsena hoida. Kui mõni kanal tundub olevat mahajäetud ja surnud, siis automaatselt tehakse sama järeldus ka sinu ettevõtte kohta. Seetõttu ei ole mõtet proovida hoida värskena blogi, Facebooki lehte, Instagrami, LinkedIn lehte, Twitterit ja Youtube kanalit korraga.

Vaata kogu postitust:

Eksport uues olukorras

Jaga postitust:
Tsenter