Mööblitööstuse trendid peale koroonakriisi

Koroonaviiruse pandeemia  on mõjutanud peaaegu kõiki meie eluvaldkondi. Enne pandeemia väljakuulutamist peeti mööblitööstuse kasvu pidurdamatuks, kuna müük võis tulla mitmetest erinevatest allikatest nii era- kui avaliku sektori kaudu. Selle oletuse taga on loogika, et kulude kasv nendes sektorites suurendab mööblitööstuse tulusid, kuna peaaegu ükski tööstusharu ei saa läbi ilma mööblita. Nii ongi mööblitööstus omalaadne, mis toetab ühiskonna teisi sektoreid. Koroonaviiruse pandeemia on paljudele tööstusharudele teinud kahju, kuid isegi praeguse kriisi ajal püüavad ettevõtted kasvu hoogustamiseks uuendusi teha ja trendidega kursis olla. Koondasime erinevate allikate infot ja leidsime, et mööblitööstuses räägitakse suundumustest, mis allpool välja on toodud. Paljud neist on juba teada, aga siiski panime need uuesti kirja.

Digiturundus

Mööbli ostmine veebi kaudu on üha populaarsem suund. Ettevõtete kodulehekülgedest saab ettevõtte visiitkaart, pood ja müügisalong. Digitaalne turundamine ja nähtavus veebis aitab sellel raskel ajal edasi liikuda. Digitaalsed tegevused hõlmavad lisaks prodcastide tegemist, veebiseminaridel osalemist, virtuaalseid tootetutvustusi, 360 kraadist müügisalongide esitlusi ja palju muudki.

Saksamaa on seni olnud pigem mahajääja digitaalsete investeeringute poole pealt. Eelkõige on mööbliäri ülesehitatud vanade ärimudelite järgi. Igaüks, kellel on ettevõttes palju manuaalseid protsesse, ei suuda pikas perspektiivis ellu jääda, kuna veebipoed hoiavad kulusid kokku. Saksamaa veebimüük tõusis esimeses poolaastas ligi 10%. See on märk digitaalsete strateegiate vajalikkusest. Isegi pärast poodide taasavamist ja näost näkku kohtumiste korraldamise võimalikkust, ei ole raugenud nõudlus virtuaalsete kohtumiste/koosolekute järele. Seega  tuleb ettevõtetel investeerida tehnoloogiatesse, mis võimaldavad seda kõike korraldada. Digitaliseerimine ei tähenda viie tootega veebipoe loomist, vaid kogu ettevõtte ümbermõtestamist. Müügisalongid on ka jätkuvalt olulised, kuid pigem kohtumiskohtadena usalduse loomiseks, ürituste korraldamiseks ja toodete nn otseülekanneteks.

Automatiseerimine ja digitaliseerimine tootmises

Ka mööblitööstuses vaadatakse järjest enam robotite poole. Praegused roboti-lahendused võimaldavad ilma programmeerimiseta sisuliselt käe liikumisega 10 minutiga roboti nn töövalmis saada. Samuti on mööblitööstuses järjest rohkem liinide töökorraldust läbi mõeldud. Väga paljud ettevõtted mõtlevad, kuidas oma tootmisest paremat ülevaadet saada, kuidas seda juhtida, vähendada raiskamist ning tõsta efektiivsust. Tehnoloogiate osas on hüppeliselt kasvanud tööstusrobotite kasutamine, majandustarkvara ja masinõpperakendused.

Tarneahelate tõhustamine

Covid-19 pandeemia mõju on olnud oluline tarneahelatele. Mööbliettevõtted peavad riskide maandamiseks välja töötama tõhusa tarneahelate juhtimise kava ja valmistuma kõikideks katkestusteks, mida viirusepuhang võib põhjustada. See võib hõlmata muuhulgas järgmisi aspekte: tarnijate reageerimise kiirus, varude kriitilise osa kindlakstegemine, tootmisvõimsuse optimeerimine, nõudluse haldamine, logistilise võimekuse ja marsruudi optimeerimine. Mõistlik oleks vaadata üle oma tarneahel – vähemalt esimese ja teise taseme juures ning määratleda alternatiivsed tarnijad, et muuta väärtusahel vajadusel mitmekesisemaks ja vähendada võimalikke tarnetega seotud riske.

Keskkonnasõbralik mööbel

Mööblitööstuses arvatakse, et lähiaja liikumapanev jõud on keskkonnasõbralik mööbel, kuna üha enam mõeldakse keskkonna säästmisele. Linane, vitstest punutud esemed ja taastöödeldud puit on väga trendikad. Samuti täispuidust mööbel, mis on tugev, vastupidav ja pika eluaega.

Multifunktsionaalne mööbel

Ettevõtted on hakanud aru saama, et tarbija eelistab järjest enam kliendisõbralikku, hõlpsasti käsitletavat ja multifunktsionaalset mööblit.

Mittepoorsed materjalid

Kuna praegune olukord, kus me elame, on muutnud inimesed teadlikumaks mikroobidest, võetakse rohkem arvesse materjale, millega kodutarbeid valmistatakse. See tähendab, et mittepoorsed materjalid, millest mikroobidel ja bakteritel on raskem kinni hoida, pääsevad kodukujundusse. Materjalid nagu laminaat, metallid, tsement ja suitsuklaas muutuvad üha populaarsemateks. Samuti kvarts, mis on üks raskemaid vääriskive maa peal, seetõttu on kvartsist valmistatud tööpinnad kõvad, pleki- ja kriimustuskindlad ning kõige mustust hülgavamad.  Ka puitmaterjalid, näiteks bambus, tamm ja kork peatavad bakterite ja mikroorganismide kasvu.

Soojad toonid, maa, roheluse ja köögiviljadega seotud toonid

Toonide poole pealt on trendis soojemad toonid. Aga ka terrakota (nn telliskivi toon), mündiroheline, pudeliroheline, sinep ja sinakashall.

Sametkangas

Kangastest endiselt märkimisväärselt populaarsed sametkangad. Sametkangas toob koju luksuslikuma noodi ning samas on vetthülgav ja loomasõbralik materjal.

Erinevate materjalide kombinatsioonid

Mitme erineva materjali ja tooniga sisutuselemendid on väga nõutavad. Näiteks näeb klaas metalli kõrval väga elegantne välja. Mööbli jaoks kasutatakse tavaliselt karastatud klaasi, mis on väga tugev materjal. Kappides ja tööpindades kasutatakse endiselt sageli peegliplaate. Need muudavad ruumi elegantsemaks ja laiendavad visuaalselt nende piire. Viimasel ajal on  eriti šikk diivanite puidust selja- ja käetoed. Aktiivselt kasutatakse ka erinevaid metalli. Mööblit kaunistatakse kulla, pronksi, terase või nikliga.

Kontorimööbel

Kontorimööbli turg on kasvutrendis järgneva paari aasta jooksul, sest järjest enam tekib vajadus töötada kodukontorites tulenevalt koroonaviiruse pandeemia jätkumisest.

Välimööbel

Üks suundumus, mis on otsene tagajärg „püsi kodus“ maailmas, on istumisalade loomine õue. Seega tasub mööbliettevõtetel mõelda erinevatele välimööbli lahenduste pakkumisele. Järjest enam tuntakse huvi WRB (Weather-Resistant Beech) tehnoloogia vastu, mida kasutatakse ilmastikukindla puidu tootmiseks. Tänu sellele on võimalik pakkuda elegantset ja mugavat välimööblit ega pea piirduma vaid klassikaliste bambus- või rotangist välimööbliga. Välimööbli puhul tuleks tähelepanu pöörata ka funktsionaalsusele. Järjest populaarsemad on mooduldiivanid, mis on mitmeotstarbelised. Suur tähelepanu on erinevate materjalide kombineerimisel. Eriti populaarne on just metalli ning puidu kokkusobitamine: puit annab modernsele stiilile jäikust ning sitkust, metall aga esteetilisust. Ja muidugi retromööbel on jätkuvalt menukas ka välimööbli puhul.

Eritellimusmööbel

Kuna inimeste kodud on erinevad, siis soovitakse tihti eritellimusel mööblit. Väga paljude jaoks on tähtis saada parimat, aga ka omanäolisemat mööblit – eritellimused on selleks hea viis.

Liitreaalsuse rakendused

Praegusel ajal, mil kliendid külastavad müügisalonge vähem ning pigem eelistavad osta veebipoe kaudu mööblit, siis võiks klientidele lisaks pakkuda võimalust liitreaalsuse rakenduste abil mööblit enne ostunupule klõpsamist sisuliselt justkui proovida. Selle teenuse pakkumine annab klientidele äärmiselt täpse pildi sellest, kuidas teatud mööblitükid nende ruumides välja näevad. See võimalus julgustab kliente ostu sooritama.

Järelmaksuvõimalused

Järjest kasvav trend on ka klientidele järelmaksuvõimaluste pakkumine st kliendid saavad oma makseid aja jooksul laiali jaotada nii, et uue mööbli ost poleks neile liialt koormav. Kui klientidel on piiratud eelarve, siis igakuiste maksevõimaluste pakkumine on suurepärane võimalus pakkuda oma klientidele  võimalust sooritada ost kohe, ilma et nad peaks veel pikalt ootama.

Utiliseerimise võimalus

Väga populaarne teenus on ka utiliseerimise võimaluse pakkumine klientidele, sest vana mööbli äraviimine on inimeste jaoks tüütu tegevus.

Kiire tarneaeg

Kliendid on järjest nõudlikumad kiire tarnaja suhtes, sest kui on sobiv mööbel välja valitud, soovitakse seda ka võimalikult kiiresti kätte saada, mitte oodata 6 nädalat.

 

Merle Tsirk, merle@tsenter.ee

Kasutatud allikad:

  1. https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/home-garden/what-is-the-future-of-the-furniture-industry-post-covid-19/articleshow/76007479.cms
  2. https://www.dw.com/en/furniture-retailers-in-germany-must-go-digital-to-stay-in-the-selling-game/a-54717948
  3. https://www.21oak.com/inspiration/design-trends-hot-2021/
  4. https://www.ohtuleht.ee/1015513/kodumaine-diivanitootja-vastab-millised-on-praegused-trendid-ning-miks-eelistada-eestimaist?fbclid=IwAR34ZaRMbElq5P96m_-GRefmdc_j1_-OLTfGgADXy6D4guurdDeKuzEM3rs
  5. https://www.ucfs.net/trends-that-will-shape-the-furniture-industry/
  6. https://www.tool.ee/blogi-4-34-valimoobli-trendid-2020.-aastal—looduslahedased-materjalid-ja-polufunktsionaalsus.html
  7. https://www.tool.ee/blogi-4-38-2020.-aasta-suurimad-mooblitrendid.html

Pilt: https://www.tool.ee/blogi-4-38-2020.-aasta-suurimad-mooblitrendid.html

 

Jaga postitust:
Tsenter