Saksamaa mööblisektori ülevaade

Avaldatud: 13. november, 2020

EAS on oma kodulehele koondanud Saksamaa  majandussektorite ülevaated. Kuna Saksamaa on Eesti mööblitööstuse üks suuremaid ekspordipartnereid (vt Swedbanki ülevaadet), siis aitame omaltpoolt kaasa ja jagame EAS-i poolt mööblisektoritele mõeldud infot.

Saksa sihtturu e-kaubanduse seminar 24. nov veebis

Mööblitootmine Saksamaal

Saksamaa on juhtiv mööblitootja Euroopas. Tugevalt segmenteeritud mööblitööstus (kontori- ja kauplusemööbelköögimööbelmadratsidkodumööbel), kuhu kuulub 500 ettevõtet ja 85 000 töötajat, suutis 2019. aastal säilitada oma kõrge taseme keerulises turukeskkonnas, saavutades ligi 18 miljardi eurose müügimahu. Loe täpsemalt EAS-i kodulehelt

Sektori praegune olukord, COVID-19 mõju ja valitsuse meetmed

Koroonaviiruse leviku tõttu Hiinas ja sellele järgnenud lukustusmeetmete tõttu Aasias seiskusid rahvusvahelised tarneahelad. Aasta algul veel tugevas seisus olnud Saksamaa mööblitööstusele see esialgu eriti mõju ei avaldanud – müük kahanes aasta esimeses kvartalis eelmise aasta sama kvartaliga võrreldes vaid 2,6%.

Pärast mööblikaupluste sulgemist avaldas koroonaviirus otsest mõju ka mööblitööstuse olukorrale. Mööblitootjate müük vähenes tellimuste puudumise tõttu aprillis 28,7% ja mais 23,3%. Pärast mööblikaupluste taasavamist liikusid asjad taas üllatavalt kiiresti ülesmäge: juunis oli mööblitootjate müük koguni 2,2% eelmise aasta näitajast suurem. Saksamaa mööblitööstuse välismüük kahanes esimesel poolaastal 13,2% eelmise aasta sama perioodiga võrreldes. Seevastu kodumaine müük vähenes vaid 8,2%.

Kõik Saksamaa mööblitööstuse segmendid liikusid 2020. aasta jaanuarist juunini allamäge. Sellest hoolimata on üksiksegmentide vahel märkimisväärsed erinevused. Köögimööbli tootjate müük vähenes ainult 2,3% ligikaudu 2,5 miljardi euroni ja kahjum oli väiksem kui teistes segmentides. Kontorimööblitööstuse müük oli ümmarguselt 983 miljonit eurot, seega oli tulemus palju kehvem (–10,9%). Lao- ja muu tellimusmööbli tootjad jäid eelmise aasta näitajast 10% võrra allapoole ja saavutasid müügimahuks ligikaudu 831 miljonit eurot. Keskmisest suurema languse registreerisid pehme mööbli tootjad, nende müük vähenes 2020. aasta jaanuarist juunini 11,2% ligikaudu 420 miljoni euroni. Ka mööblitööstuse suurima segmendi – muu mööbli ja mööbliosade – müük kujunes tööstusharu keskmisest negatiivsemaks, vähenedes 14,3%, s.o kuni 3 miljardi euroni. Sektori väikseim segment – madratsitööstus – teatas müügi kahanemisest 11,8% ligikaudu 350 miljoni euroni. Juunis paranes olukord jälle märkimisväärselt kõigis segmentides.

Loe täpsemalt Saksamaa valitsuse meetmetest

Järgmise 12 kuu äriväljavaated: kindlustunne

Koroonapandeemia jättis sügava jälje ka Saksamaa mööblitööstusse. Kuid kaotused näivad olevat mõõdukad. Pärast sulgemise tagajärjel toimunud järsku müügi kahanemist õnnestus negatiivne suundumus juuni alguses peatada.

Mööblitööstuse praegused elavnemismärgid on seotud kolme aspektiga: Sulgemise ajal on kodumajapidamistes tekkinud rahuldamata vajadused. Teine aspekt on see, et eluruumide valdkond on kodukontori taustal muutunud tähtsamaks. Samuti annab positiivse tõuke ajutine käibemaksu vähendamine.

VDMi küsitlused näitavad, et pärast sulgemise lõppemist on ettevõtete kindlustunne kuust kuusse kasvanud. Viimases küsitluses arvestab praeguseks 42% küsitletud mööblitootjatest sellega, et aasta lõpeb müügi kahanemiseta. Selle taustal eeldab VDM, et kogu aasta vältel väheneb müük kõige rohkem 5%.

Kuidas kohaneda Saksamaa praeguse majandusolukorraga?

Koroonakriisi tõttu venitatakse ka mööblitööstuses tellimusi (hotell, kontor, restoran, turism, vaba aja veetmise rajatised) või lükatakse need sootuks edasi. Sellest hoolimata tuleks jätkata suhtlemist äripartneritega, pakkuda ühiseid lahendusi ning näidata üles mõistmist, kui prioriteedid ja tähtajad muutuvad. Väga piiratud ärireisivõimaluste tõttu pakuvad paljud ettevõtted veebiesitlusi või virtuaalseid rändnäitusi. Ka digitaalsete messiformaatide kasutamine sobib suurepäraselt, et end sektori peamiste suundumuste ja arenguga kursis hoida. Kasutage neid pakkumisi aktiivselt ja näidake üles huvi. Olemasolevate äripartneritega saate ühendust pidada veebikohtumiste kaudu!

COVID-19 paneb majanduselu puhkepausile. Te peaksite vastama ausalt järgmistele küsimustele. Kas teie kliendid jäävad samaks? Milline on nende olukord, maksekäitumine ja likviidsus? Kas teie tarneahel on jäänud terveks? Kuidas on lood teie tarnekindluse, tootmise ja tootlikkusega?

Vaadake üle oma ärimudel. Milliseid tooteid turg praegu (veel) vajab? Kriis pakub ka võimalusi keskendada tähelepanu sektori praegustele suundumustele. Kas vanad turuhinnad kehtivad endiselt ja mida teevad teie konkurendid? Milliseid sõnumeid ja mis kanalite kaudu peaksite praegu oma klientidele edastama? Millised kliendid naudivad eeliseid? Kasutage selleks oma CRMi.

Uute ärisuhete sõlmimine: soovitused

Koroona ja kliimamuutuste tõttu on ka Saksamaa mööblitööstuses aru saadud, et suuremat rõhku tuleb panna digiteerimisele. Paljud keskmise suurusega ettevõtted on sunnitud kulusid kokku hoidma ja töötajaid koondama. Haarake kinni praegustest suundumustest, nagu tehisintellekt/virtuaalreaalsus, 3D-printimine, internetikaubandus ja pöörake suuremat tähelepanu piirkondlikele väärtusahelatele ning pakkuge end võimalikele klientidele ja partneritele tulevikuteemade probleemide lahendajaks. Kasutage selleks eelkõige Eesti kui Euroopa digipioneeri kuvandit. Eestil on potentsiaali olla ka mööblitööstuses päriselu labor.

Valmistuge selleks, et kui majandus elavneb, saaksite rahuldada nõudluse kasvu, mis võib ületada olemasolevat tootmisvõimsust.

Rahvusvahelisi messe, kongresse ega erialaüritusi praegu ei toimu (või toimuvad digitaalselt), ärireise ja kliendikülastusi saab teha vaid piiratult. Kuidas hankida sellistes tingimustes uusi kliente ja sõlmida ärisidemeid? Kasutage ajakohase äriteabe ja uute kontaktide soetamiseks digitaalseid B2B-kanaleid. Saksamaal on nendeks XING (peamiselt saksakeelne) ja LinkedIn (rahvusvaheline). Täiendage oma ettevõtte ja töötajate isikuprofiili (juhtkond, turundus, turustus, T&A).

Analüüsige oma kasutajasektori messide, eelkõige juhtmesside imm cologne 2020 ja Ordermesse M.O.W. 2020 katalooge ning otsige sealt asjakohaseid kontakte ja muud teavet. Valmistuge põhjalikult osalema 2021.–2022. aasta messidel külastaja ja/või eksponendina: imm cologne (18.–24.01.2021), Interzum (mööblitootmine/sisetööd/04.–07.05.2021), ZOW (mööbli ja sisetööde allhankijate mess / 08.–10.02.2022), Kind + Jugend (09.–11.09.2021), spoga + gafa (30.05.–01.06.2021), M.O.W. (Ordermesse/19.–23.09) ja ORGATEC (kontorimööbel/25.–29.10.2022). Osalege virtuaalsetel võrgustiku Enterprise Europe Netzwerk (EEN) koostööfoorumitel, nagu Green Office @ ORGATEC (28.10.2020).

LGE® Local Global Expert, Potsdam

Allikas: https://www.eas.ee/saksamaa-majandussektorite-turuulevaated/#articleblock-Mblitstus

Pilt: IMM Cologne 2018

Jaga postitust:
Tsenter