Tulemuslike ärikohtumiste ja õppereiside valimine

Kalev Kaarna turundusteemalise õppematerjali  5. osa “Eksport uues olukorras”. Täispikkuses materjal pdf-na: Eksport uues olukorras_K. Kaarna

Tulemuslike ärikohtumiste ja õppereiside valimine

Ettevõtteid kutsutakse erinevatele ärikohtumistele ja õppereisidele, mida korraldavad erialaliidud või eksporti toetavad organisatsioonid. Selliste reiside tulemuslikkust saad hinnata ainult oma ettevõtte eesmärkide suhtes: kas reis aitas eesmärke saavutada või mitte.

Kõrge tulemuslikkuse saavutamiseks tuleb kõigepealt sõnastada ettevõtte eesmärgid, kõige suurema potentsiaaliga turud ning eeldused nende turgude kohta (kes ostab mida, mis kogustes, mille poolest ollakse konkurentidest parem jne). Seejärel otsi internetist, millised organisatsioonid korraldavad äri- või õppereise sinu sihtturgudele. Näiteks Aasia riikidesse korraldab ärikohtumisi EU Gateway, mis organiseerib temaatilisis ärireise ning on väga hea korraldamaks üks-ühele kohtumisi võimalike partneritega. Kui ükski organisatsioon ei pakku sellist teenust või teenuse hind ületab sinu ettevõtte eelarve, siis pead tegema ise oma kodutöö ning kontaktima võimalikke partnereid ise.

Kui sa pole varem ühelgi sellisel sündmusel osalenud, siis tasuks enne ise ärikohtumiste turnee korraldamist osaleda kellegi kogenu poolt korraldatud sündmusel. Kui sellist ei korraldada sinu peamisele sihtturule, siis osale mõnel, mis toimub sinu jaoks teisejärgulisel turule. Tulenevalt osalemisel õpitust saad leida viisid, kuidas ise korraldada ärireise nii, et need võimalikult tulemuslikud oleksid.

Sõltumata sellest, kas korraldad ärireisi ise või osaled kellegi teise korraldatud reisil, on üsna ebatõenäoline, et suudad esimesel kohtumisel sõlmida pikaajalisi tehinguid. Seetõttu on raske kasutada investeeringu tasuvuse valemit mõõtmaks ärireisi otsest tulemuslikkust. Paremateks mõõdikuteks ärireisi tulemuslikkuse kohta on:

  • Kui paljud eeldused leidsid kinnitust või said ümber lükatud?
  • Kui palju kuumi müügikontakte said?

Rusikareegel on, et eelduste kontrollimiseks peaksid rääkima 12-30 inimesega sihtgrupist. 20-30 minutit on enamasti piisav, et teostada potentsiaalse kliendi kvalifitseerimise intervjuu. Sõltuvalt linna suurusest ja klientide hajususest saad päevas teha 3-10 sellist kliendikohtumist.

Kui korraldad ärireisi ise ning saadad e-kirju või LinkedIn sõnumeid sulle veel tundmatutele isikutele, siis edukuse määr on tavaliselt 5-15%. Sellest tulenevalt saad ise arvutada, kui palju sõnumeid peaksid välja saatma, et saada piisav arv kohtumisi.

Loe kogu postitust:

Eksport uues olukorras

 

 

 

 

 

 

 

Jaga postitust:
Tsenter