Eduka mööbliettevõtte loomisel ei piisa vaid ilusa mööbli tegemisest. Enamik tarbijaid soovivad mööblit osta pikaks ajaks, mis tähendab seda, et müüa edukalt tooteid, peavad need olema õigel ajal ja õiges kohas nähtavad ning jätma positiivse mulje. See aga ei saa juhtuda juhuslikult. Mööbliettevõtted peavad panema potentsiaalsed kliendid mõtlema just nende kaubamärgile, kui nad on teinud otsuse osta uut mööblit. Seega on väga oluline ettevõtte turundustrateegia, millega jõuda õigel hetkel õigete klientideni?
Miks on üldse oluline omada turundusstrateegiat mööbli müümiseks?
Lühike vastus on see, et elanikkonna demograafiline koosseis muutub, mistõttu muutuvad ka ostuharjumused. Ükski mööblimüüja ei saa endale lubada kehva turundusstrateegiat. Suurepäraste toodete ja teeninduste omamine ei ole edukaks konkureerimiseks piisav. Edukas mööblimüüja peab olema tarbijal õigela ajal meeles ning pakkuma ostukogemust, mis viib müügini. Tervikliku turundusstrateegia omamine aitab kindlaks teha, kes on potentsiaalsed kliendid ja kuidas nendeni jõuda.
Kuidas luua mööbliettevõtte turundusstrateegiat?
Tõhusa strateegia väljatöötamine nõuab küll aega ja vaeva, kuid see ei pea olema keeruline. Järgnevalt toome välja 4 sammu, mis kirjeldavad, kuidas luua turundustrateegia, mis aitab mööbli müüki suurendada.
- Samm 1 – Saage aru, kes teie mööblit ostavad ja kuidas nendeni jõuda
See, kuidas te oma mööblit kliendile tutvustama peate, sõltub sellest, kes teie kliendid on. Tõsiasi on see, et mõnedele inimestele meeldib teie mööbel rohkem kui teistele. Selleks, et rohkem müüa, on oluline tuvastada, kes need inimesed on.
Kui te pole kindel, kes teie põhiklient on, küsige neilt! Viige läbi müügikohtades tehtavaid ja veebipõhiseid uuringuid, et teada saada, kes on teie põhiline klient (sh tema vanus, sugu, amet, keskmine sissetulek, hobid ja eelistused). See teave aitab teil kindlaks määrata, milliseid kanaleid kasutada (nt telekanalid, raadiojaamad, ajalehed, ajakirjad, sotsiaalmeedia platvormid) oma toodete turundamiseks. Tänapäeval on väga atraktiivseid võimalusi turunduskampaaniate tegemiseks.
Midagi vana – valige traditsiooniline mööblireklaam. Ehkki veebiturundus on populaarne, on ka traditsioonilised tasulised reklaamimeetodid nagu televisiooni, raadio ja trükireklaamid endiselt tõhusad mööbli reklaamimise viisid. Kasutage neid turundusvõimalusi ära, et jõuda ka nende potentsiaalsete klientideni, kes pole veel digitaalseid kanaleid kasutama hakanud. Looge reklaame, mis kõnetavad just teie potentsiaalset klienti – looge seos soovitu ja teie poolt pakutava vahel.
Midagi uut – kasutage erinevaid sotsiaalmeedia võimalusi. Uuringute abil tehke kindlaks, milliseid sotsiaalmeeida platvorme teie potentsiaalsed kliendid kasutavad. Jõudke kliendini seal, kus nemad oma aega veedavad, mitte seal, kus teile meeldib aega veeta – noorema sihtgrupi leiate tõenäoliselt Intragramist ja vanema Facebookist.
Postitage pilte ja jagage videosid, mis on teie brändiga seotud. Sotsiaalmeedia turunduse eesmärk seisneb suhete loomises teie ja sihtgrupi vahel, mitte müümisel. Kui sihtgrupp tunneb teie brändi, siis olete tõenäoliselt esimene, kes tuleb meelde, kellelt uut mööblit osta.
Midagi laenatut – koostage meililist, et jagada teavet teie kaubamärgi vastu huvi tundvate inimestega. Kutsuge inimesi üles registreeruma igakuise uudiskirja saajaks, et jagada nendega regulaarselt tooteuudiseid.
- Samm 2 – Muutke oma veebisait sama uhkeks kui teie mööbel
Kuni 87% klientidest teevad enne veebipõhiseid uuringuid, kui planeerivad külastada teie poodi. See tähendab aga seda, et teie veebileht peab olema teie mööbliturunduse strateegia alustala. Mööblimüüjana on väga tähtis teha ilusat mööblit. Et seda ilu näidata, kasutage oma veebilehte.
Siin on mõned ettepanekud, mida tuleks teha:
– Pange rõhku välimusele. Tehke kvaliteetsed pildid mööblist koos ruumilahenduste ja dekoratsioonidega, mis inspireeriks teie potentsiaalset klienti (vt neuroturunduse rakendamine mööbli müügis). Looge oma kodulehest koht, kuhu tullakse ideesid sama isegi kui ei soovita osta.
– Ärge looge keerulist kodulehte. Veenduge, et teie veebileht oleks lihtsasti loetav ning kõik vajalik oleks seal olemas.
– Mugavus. Veenduge, et teie veeebileht oleks mugavalt kasutatav erinevates veebibrauserites, tahvelarvutis ja nutitelefonis.
– Käige ajaga kaasas. Kui inimesed dekoreerivad oma kodusid, otsivad nad värskeid ideid, seega ei tohi teie veebileht olla staatiline. Veebilehe pidev uuendamine näitab, et teie ettevõte on kaasaegne ning käib trendidega kaasa.
– Looge elamusi, mitte ainult tooteid. Eristuva mulje loomiseks kasutage 3D, liit- ja virtuaalreaalsuse tööriistu, mis aitavad potentsiaalsetel klientidel teie toodetega lähedalt tutvuda. Miski ei ole toredam kui klient näeb, milline näeks uus laud välja tema söögitoas.
- Samm 3 – Jõudke lähemale mööbli müügini
Kui te teate, kes on teie klient ja olete valinud parimad turunduskanalid enda toodete tutvustamiseks, siis kuidas see kajastub suurenenud mööbli müügis? Järgnevalt anname mõned müüginipid, mis aitavad teil jõuda veelgi suurema müügini.
– Kasutage sotsiaalmeediat mitte ainult oma toodete tutvustamiseks vaid ka allahindluste reklaamimiseks ning lisaväärtuste pakkumiseks. Otsige võimalusi, kuidas muuta potentsiaalsetel klientidel hõlpasamaks ostmine just teilt ning pakkuge kliendile lisastiimuleid, miks osta just teilt, näiteks helde kauba tagastamispoliitika.
– Uuringud näitavad, et olemasolevate klientide hoidmisega teenib rohkem kasumit kui uute otsimisega. Seega kui klient on teiega käest juba kord ostnud, siis proovige anda talle põhjus, et teie käest uuesti osta. Kasutage oma sotsiaalmeedia platvorme. Kutsuge kliente näiteks jagama oma fotosid teie toodetega, mis asuvad kliendi kodus. Vastutasuks pakkuge kliendile aga mõnda sooduspakkumist.
- Samm 4 – Juhtige oma mööbliäri, mitte mööbli andmebaasi
Erinevad veebilehed, sotsiaalmeedia kanalid ja meililistid reklaamivad paljusid tooteid, kuid informatsioon nende kohta võib olla erinev. Toodete kohta on palju teavet, mida tuleb koguda, säilitada ja levitada. Parim viis kõige nende andmete haldamiseks on kasutada tooteinfo haldamise tarkvara PIM, mis aitab lihtsustada tooteinfo haldamist.
PIM ehk tooteinfo haldus on lühend fraasist Product Information Management. PIM keskendub täielikult tooteinfo täiustamisele ja on arendatud mõeldes turundajatele. Tooted on kaupmeeste e-äri kõige olulisemaks osaks ja seetõttu peab nende kohta käiv info olema korrektne.
Põhiline probleem seisneb selles, et tooteinfo on mitmes kohas laiali: ühte osa tooteinfost hoitakse ja täiustatakse majandustarkvaras, teine pool on aga erinevate osapoolte arvutites. See võib põhjustada ebakõla reaalse info ja veebipoes kuvatava vahel: tooted on puudulikult tõlgitud või toote omaduste kohta on liiga vähe infot. Andmete puudulikkus ja mittevastavus mõjutab e-poe edukust ja suurendab tagastuste hulka.
PIM koondab kogu tooteinfo ühte kohta ja võimaldab kõikidel osapooltel töötada ühise andmebaasiga. PIM ei ole mõeldud ainult e-poodide toodete halduseks: tarkvaras on võimalik hallata eri kanaleid ja edastada infot vastavalt nende vajadustele (veebipood, paberkataloog, veebikataloog, mobiilirakendus).
PIMi peaksid kaaluma kui sul on:
• 10 000 või rohkem toodet
• mitu erinevat turunduskanalit toodetele
• mitmekeelne tooteinfo
• kiiresti muutuv sortiment
Kasutatud allikad:
1. https://www.plytix.com/blog/furniture-marketing-strategy
2. https://sproutsocial.com/insights/new-social-media-demographics/#FB-demos
3. https://www.lumav.ee/kuidas-lihtsustada-tootehaldust/
Ülemine foto on Ukraina mööblitootja Woodwerk kodulehelt