COVID-19 puhang on põhjustanud sotsiaalse distantseerumise ja ettevõtete sulgemise. Muutumas on ka see, mida ja kuidas tarbijad osta eelistavad. www.criteo.com on andmebaas, kus on kõige ajakohasem info sotsiaalselt distantseeruva majanduse mõjust kogu maailmas.

Mööbli ostmises on toimunud muutused tootegruppide lõikes, inimesed soovivad sisustada oma kodusid varasemast enam töötamiseks, õppimiseks ja vaba aja veetmiseks. Criteo andmebaasis on kättesaadav 20 riigi statistika. Mööbli tootegruppide trendide uurimiseks võtsime vaatluse alla Saksamaa, mis oli 2019. aastal suuruselt neljas eksportturg Eesti mööblitootjate seas.

Saksamaal on olnud viimasel kahel kuul mööbli kaubagruppidest kõige suurem nõudlus välimööbli- ja aksessuaaride järele, nt välilauad ja -toolid, mööblikatted. Mööbli kaubagruppidest on suur nõudlus ka erinevate ruumieraldajate ning kontorimööbli järele. Nimetatud mööbli tootegruppide nõudlus Saksamaal on olnud kasvutrendides alates märtsi algusest.

Criteo andmebaasist on veel kättesaadav statistika näiteks Poola, Itaalia, Prantsusmaa, Hispaania, USA, Aasia jt turgude kohta.

Merle Tsirk,

Kasutatud allikas:
1) https://www.criteo.com/coronavirus-impact-dashboard/

Foto: Grethe Rõõm, aiamööbel VIP Mööblilt

Jaga postitust:
FacebookLinkedIn