Randi Sepping jagab oma messidel osalemise ja messide külastusel saadud kogemusi.

Kuidas valmistuda mööblimessil osalemiseks?

Mööbliettevõte suhtleb üldjuhul oma klientidega läbi meilivahetuse, harvem ka telefoni teel. Reklaam ja müügistrateegia võib ju tuua teile juurde mõned kliendid, kuid kindlasti ei asenda see personaalset suhtlust uute klientide leidmiseks. Kuidas seda teha? Võib ju lihtne tunduda, et kutsume inimese endale külla, ajame veidi juttu ja ongi uus klient olemas. Tegelikult nõuab kokkusaamine põhjalikku eeltööd: endast ja oma tootest/tootmisest on vaja ju esinduslik mulje jätta. Allpool mõned tähelepanekud, kuidas messidel osalemine paremini sujuks ja täidaks oma eesmärki.

Mida teile annab messil osalemine?

  • Aitab leida uusi kliente
  • Tugevdab suhteid praeguste klientidega
  • Näitab, mis suunas liiguvad trendid
  • Võimaldab leida koostööpartnereid
  • Saab tutvustada laialdasemalt oma brändi
  • Saab infot millega tegelevad konkurendid
  • Võimaldab oma tooteid ka reaalselt müüa. Päris paljudel suurtel messiüritustel on viimasel päeval võimalus oma näidised ka maha müüa, mistõttu ei pea te muretsema transpordi pärast.

Kuidas alustada ja mida teha?

  1. Pange paika, mis eesmärgiga te osalete ja kuidas hindate kordaminekut. Kas soovite leida 3-4 uut koostööpartnerit, tutvustada innovatsiooni, on teie jaoks oluline messiboksist läbikäinud inimeste arv või hoopistükis see, kui palju visiitkaarte jagasite?
  2. Pange paika kui suurt tööala soovite kasutada ja mis toodetega väljas olete.
  3. Broneerige varakult messiala ära, siis on suurem võimalus valida enda jaoks sobivaim/tulusam koht. Muidugi peab meeles pidama, et mida parem ja käidavam koht, seda kallim on ka hind.
  4. Boksikujundus jätke professionaalidele. Kaasake disainer oma ideedesse. Lihtsalt valge sein ja kolm kollast taburetti ei jäta väga edukat muljet. Täpselt samamoodi ei ole mõistlik koormata ala üle suures koguses erinevate toodetega – mingisugune kord ja loogika peaks ikkagi läbi jooksma.
  5. Logistika-logistika- logistika! Nii tooted kui ka personal peavad jõudma varakult ja turvaliselt kohale. Kasutage transpordiks usaldusväärset partnerit, kes hoolib teie kaubast, teie omaltpoolt pakkige hoolikalt. Lisaks arvestage, et väikeseid apsakaid võib ikka juhtuda. Montaaži/transpordi käigus tuleb peale väikene kriimustus, kusagilt on puudu kruvi vms – arvestage sellega. Võtke igaks juhuks kaasa tükk lihvpaberit, veidi parandusvärvi, kleeplinti, akutrell jne. Mulle isiklikult küll ei meeldiks tund enne messikeskuse avamist Shanghai kesklinnast 15 otsikut taga ajada :).
  6. Kuidas jätate ennast klientidele meelde? Pange paika milliseid ja mis mahus infovoldikuid jagate, kas pakute ka pastakaid, ettevõtte logoga kotte vms. Kuidas eristute? Näiteks ühel paari aasta tagusel Soome mööblimessil jagati roosasid ettevõtte kirjadega veeämbreid. Täitis reklaami funktsiooni nii messialal, bussipeatuses, laeva järjekorras kui ka hiljem naabrimehega seenel käies – eks veits piinlik oli aga mis teha.
  7. Meelitage kliendid oma alale. Korraldage mingisugune üritus, demo, loosimine vms. Näiteks seadmete messil tõmbab tähelepanu töötav pink (ma ei mõtle siin lihtsalt demomasinat, vaid seadet, mis teeb tunkedes meistrimehe abil toodangut). Viimasel Valencia mööblimessil oli näiteks üsna populaarne koht kööginurk, kus professionaalne kokk reaalajas süüa tegi ning mille käigus ,nagu muuseas, tutvustas ka seda vapustavat köögimööblit ja tehnikat.
  8. Valmistage oma meeskond messipäevaks ette. Pange paika riietusstiil, nimesildid, suhtlusstiil jne. Ei tasu olla liiga pealetükkiv, samas ei tohiks vaikselt toanurgas kliente oodata. Lisaks pange paika teineteise asendamine ja üldine kord. Kes, kus ja millal pause teeb jne. Ettevõte ei tekita väga positiivset emotsiooni, kui messiboks on lõuna ajal tühi või kõik nurgas nuudleid söövad (nähtud, ja mitte ainult ühel messil).
  9. Peale messi vaata üle saadud kontaktid ja võta nendega uuesti ühendust. Kui ei ole midagi kindlat kokku lepitud, siis ei ole tarvis pikka ja infost kubisevat teksti kokku panna, piisab tänusõnadest asjaliku vestluse eest.

Mida mitte teha?

  1. Ärge planeeri liiga palju kokkusaamisi ja liialt tihedalt. Ikka võib juhtuda, et mõni kohtumine venib oodatust veidi pikemaks aga te kindlasti ei soovi, et järgmine koostööpartner kehva planeerimise tagajärjel ootama peaks.
  2. Tegutsege vastavalt oma võimetele. Ei ole mõtet broneerida ülisuurt ala koos valgustusega, kui vajate ainult 10 m2 pinda ühe toote tutvustamiseks. Lisaks mõelge, kellele oma tooteid tutvustate. Kas on mõistlik teha kokkusaamised väga ametlikus keskkonnas või eelistab teie klientuur hoopis kohvinurka või muruplatsil tulevikuplaanide arutamist?
  3. Ärge keskenduge ainult müügile. Vaadake ringi kuidas konkurendid suhtlevad, mida nad müüvad ja kuidas kliente enda juurde meelitavad. Hinnake teiste kogemust ja kasutage seda järgmistel kordadel enda kasuks.
  4. Ärge koormake oma ala üle liigse mööbliga. Inimesed vajavad liikumiseks õhku ja tihedalt kokku pakitud ruum ei tekita soovi külg ees mööbli vahel liikuda.
  5. Kvaliteet, kvaliteet ja veelkord kvaliteet! Siin kehtib sama loogika nagu restoranis – kui sa pole rahul mingi komponendiga, siis ära seda taldrikule pane! Päris palju võib leida mööblimessidelt kehva kvaliteediga tooteid (tahaks isegi öelda praaki). Kui ikka on detailide värvimisel näha jooksma lastud värvi, lihvimata detaile või fassaadpinnal pahteldust, siis see kandub edasi ka kliendisuhtlusesse ja üldisesse mentaliteeti. Kriuksuga avanev kapiuks ning lõunavõileivad kummutisahtlis toovad külalisele küll naeratuse näole, aga kas sa sellist tagasisidet tahad? Kahjuks jällegi ei ole tegu huumoriga vaid reaalsete näidetega viimaselt mööblimessilt…

Fotod ja tekst: Randi Sepping, 

Viited: https://www.ciff-gz.com/en/dos-and-don%27ts-in-a-fair

Keskkonnahoidlik reklaamtahvel messile või konverentsile

Jaga postitust:
FacebookLinkedIn