Mööbli ost võib tunduda kriisiga silmitsi seisvate inimeste viimane mure, sest esmajoones ostetakse esmatarbekaupu. Samas on pikk karantiiniaeg tekitanud inimeste kodudes vajaduse mugavamate ja multifunktsionaalsemate ruumide järele, mis on tegelikult avanud mööbliettevõtetele ka võimalusi. Kui ettevõtted oskavad teha õigeid samme, on neil võimalus nii kriisi ajal kui ka pärast seda võita, mitte tingimata kaotada. Nagu alati, on raskuseks teadmine, kuidas teha õigeid tegevusi võitmiseks.
Šõuruumi toomine koju
Üks suurimaid väljakutseid, mida mööblit otse lõpptarbijale müüvatel ettevõtetel on tulnud ületada, on see, et tarbijad ei ole saanud mööblit reaalselt näha. Vaatamata ettevõtete arvu kasvule, kes müüvad tooteid veebis, eelistavad siiski veel väga paljud tarbijad käia müügisaalis ja näha ning proovida mööblit. Kuid see on muutumas, tegelikult hakkas muutumine juba enne pandeemia algust. Näiteks veebis müüdavate madratsite müük tõusis aastal 2017 5% ja peale seda on müük jätkanud tõusu. Mööbliettevõtted on seda ära kasutanud, minnes kaasa tarbimisharjumuste muutumisega ja otsides uuenduslikke lahendusi, et vältida müügisalongi vajadust või vähemalt selle vajadust pisut leevendada.
Näiteks modulaarsete sohvade tootja Burrow on otse lõpptarbijale müüja. Lisaks veebimüügile on ettevõte viimase paari aasta jooksul avanud ka kaks müügisalongi, mis kahjuks pandeemia tagajärjel suleti. Nende asemel on Burrow hakanud tutvustama platvormi (Burrow House at Home), kus on võimalik kokku leppida 15 või 30 minutiline virtuaalne kohtumine Burrow tiimi disaineritega. See platvorm oleks justkui virtuaalne müügisalong, kus saab suhelda pädeva konsultandiga, kes aitab kliendil aru saada, mis nende ruumi kõige paremini sobib ja esitleb seda virtuaalselt. Peale müügisalongide sulgemist, suutis Burrow seda platvormi rakendama hakata 48 tunni pärast.
Õppetund 1 – Veebikeskkonnad ei pea olema ilma inimliku kontaktita. Suuremate ostude puhul, nagu mööbel, otsivad kliendid siiski inimlikku kontakti ning nad soovivad suhelda abivalmis ning teadlike töötajatega.
Õppetund 2 – Väga oluline on kiire kohanemine uue olukorraga. Burrow sai eelise sellega, et suutis uue müügiplatvormi kasutusele võtta vaid paar päeva peale müügisalongide sulgemist.
Motivatsiooni kõrgel hoidmine
Uudised ulatuslikust majanduskriisist ei mõju meist kellelegi hästi, seega on oluline kõigisse optimistlikku meelt süstida. Samal ajal peab veenduma, et motivatsiooni üleval hoidmise uudised oleksid lugupidavad, asjakohased ning tõesed – COVID-19 avaldab miljonitele inimestele tõsist mõju ning ka ettevõtete jaoks on oluline seda meeles pidada.
Nii kui uudised ülemaailmsest karantiini jäämisest olid avalikustatud, oli IKEA valmis sellele vastu minema. IKEA-d võib pidada otse lõpptarbijale müüjate vanaisaks. Nad on loonud ja hoogustanud äritegevuse kontseptsiooni, milleks on otsemüük, kasutamata edasimüüjate võrgustikku ning säästes sellega tarbijate raha.
Kui riigid üle maailma hakkasid sulguma, et aeglustada viiruse levikut, avaldas IKEA nutika reklaami, millega tuletas inimestele meelde, kui hea on kodus olla ning ühtlasi ka vajadusest jääda koju, kuid samas reklaamis oma tooteid. Reklaam toimis – selle asemel, et üritada tarbijaid meelitama rohkem ostma, rõhuti sellele kui hea on oma kodus aega veeta.
Õppetund 3 – Ettevõtted ei pea kriisi ajal reklaamimist lõpetama. Meeles peab pidama seda, et inimesed kannatavad ja teie reklaam peaks olema positiivses ja meeliülendavas võtmes.
Kogukonna toetamine seisakute ajal
COVID-19 ajal on paljud ettevõtted panustanud oma kogukonda, alustades piiritusetehastest, kes teevad desinfitseerimisvahendeid ja spordiettevõtetest, kes teevad kaitsevahendeid.
Mööbliettevõtted teevad seda samuti. Näiteks Florida mööbliettevõte City Furniture pani oma töötajaid sundpuhkusele saatmise või koondadamise asemel kaitsemakse valmistama Miami Nicklaus´i lastehaiglale. Nad õmblesid 30 000 maski lastehaiglas töötavatele tervishoiutöötajatele ja patsientidele, mis on hämmastav näide ettevõtte panustamisest kriisi ajal. Sellisel teol on väga positiivne mõju ettevõtte tuntusele läbi positiivsete meediasõnumite. Veelgi enam, selline tegu võimaldab ettevõttel hoida mõni aeg oma kvalifitseerituid töötajaid ning majanduse taastumisel on ettevõtte endiselt tegutsev. Mõned majandusteadlased ja -analüütikud ennustavad, et COVID-19 poolt põhjustatud majanduslangus lõpeb sama äkki kui see tuli ning see toob kaasa kompetentsete töötajate suure nõudluse, et ettevõtted saaksid kiiresti tegutsema hakata. Tööjõu säilitamisega tagab City Furniture selle, et nad on valmis taas tootma hakkama, kui majandus on selleks valmis.
Õppetund nr 4 – Leidke kriisi ajal võimalusi oma kogukonna aitamiseks. See toob kaasa positiivse reklaami teie ettevõttele ning võimaldab kasvõi mõnigi aeg hoida inimesi tööl, et tagada võimalikult kiire tootmise jätkamine. Nii on võimalik kiiremini üle saada pandeemia negatiivsest mõjust.
Kui on edu nüüd, siis on see ka hiljem
Õigete otsuste tegemine ei ole oluline ainult selleks, et kriisi ületada. Õiged otsused kriisi ajal aitavad ettevõttel edu saavutada ka pärast kriisi möödumist ja majanduse taaselavnemist. Nii nagu kriisi ajal turundusse investeerimine toob kasu, on ka nutikate strateegiliste otsuste tegemine väga oluline. Burrow jätkab ka peale kriisi möödumist teenusega „Burrow House at Home“, mis on nende strateegiliseks eeliseks. IKEA on oma nutika reklaamiga endiselt uusi jälgijaid saanud. City Furniture positiivsed meediakajastused tulevad ikka välja, kui inimesed teevad veebis otsinguid mööbli ostmiseks. Selliste tegevuste tegemine ei ole ellu jäämise võtmeks mitte ainult praegu vaid ka tulevikus, et edasi liikuda.
Õppetund 5 – Nüüd on parim aeg suurte ja julgete tegude jaoks. Olgu nendeks tegudeks suure heategevusliku panuse tegemine, investeerimine uhkesse reklaamikampaaniasse, müügi ümberkorraldamine või uute ärimudelite katsetamine. Kõik see on vajalik, et jääda ellu.
Artikli tõlkis Merle Tsirk,
Kasutatud allikas:
https://www.adroll.com/blog/marketing/how-furniture-brands-win-in-the-age-of-covid-19
Pilt: Väljavõte Burrow kodulehelt