Mööblitööstuse trendid 2021. aastaks

Aasta 2020 oli raske ning täis väljakutseid. See oli aasta, mis tõi esile palju muutusi, mis kujundavad paljude töötusharude tulevikutrende turul. See kehtib eriti mööblitööstuses, kus uued suundumused nii mööbli stiili kui ka omaduste poolest tulevad ja lähevad samuti nagu mööbli turustamise viisid.

2021. aasta tuleb mööblitööstuse jaoks huvitav. Tarbijate soovid ja vajadused on viimase aasta jooksul drastiliselt muutunud ning viis, kuidas mööblit ostetakse, esitab tööstusele uusi väljakutseid. Kui ettevõtted soovivad konkurentsis püsida, peavad nad kohanema muutunud tarbijate soovide ja vajadustega, võtma vastu uued suundumused ning kasutama ära uusimaid tehnoloogiaid. Samal ajal peab ettevõtete turundusstrateegias alati esirinnas püsima klientide vajaduste rahuldamine.

2021 aastal tuleks arvesse võtta järgmiseid mööblisuundusi ja tehnoloogilisi saavutusi:

  • Suurem nõudlus mööbli järele e-kaubanduse kaudu

Viimase kümne aasta jooksul on paljud mööbli ettevõtted loonud veebipoode, kuid enamik neist on mõeldud selleks, et meelitada klienti pigem müügisalongi kui veebist ostma. Kuid üha rohkem kliente soovivad mööblit osta veebis ning ka ettevõtted peavad leidma võimalusi oma toodete esitlemiseks kasutades uudset tehnoloogiat näiteks ImageScriptingWebAR ja Product Configurators. See viib meid järgmise suure mööblitrendini aastal 2021.

  • Tehnoloogiliste võimaluste ärakasutamine

Üha konkurentsitihedamas ja üleküllastunud tööstuses peavad mööbliettevõtted välja töötama uued viisid oma toodete esitlemiseks veebis. Eespool nimetatud tehnoloogiad on sillutanud teed mööbli ettevõtetele oma toodete paremaks visualiseerimiseks ja fotorealistlikumaks kujutamiseks.

Neid tehnoloogiaid kasutavad ettevõtted suurendavad veebimüüki täiustatud pilditöötluse tööriistade kaudu, mis võimaldavad tarbijatel mõne lihtsa klõpsuga vaadata tooteid igas stiilis ja värvitoonis, tooteid pöörata ja suumida ning isegi peidetud komponente näha. Samuti on võimalik klientidel hõlpsasti visualiseerida, kuidas konkreetne mööblitükk nende kodus koos muu mööbli ja sisekujundusega välja näeb. See aitab leida sobivaima lahenduse kodust sisuliselt väljumata.

  • Tasuta saatmisvõimalused

Tasuta saatmist ei saa enam pakkuda eripakkumisena klientidele, kes kulutavad kindla summa või ostavad pühade ajal. Kliendid, kes ostavad palju veebist, ootavad nüüd tasuta kauba kohaletoimetamise ja tagastamise võimalust. Paljud suured jaemüüjad pakuvad selliseid võimalusi juba püsivalt, kuid mööblitööstus on sellele veel järele jõudmas. 2021. aastal peaks konkurentsiks püsimiseks järgima seda suundumust järjest rohkem ka mööbliettevõtted.

  • Lihtsad järelmaksuvõimalused

Kui te ei paku oma klientidele mööbli ostuks lihtsat ja kiiret järelmaksuvõimalust, siis olete selle mööblitrendi osas kindlasti ajast maha jäänud. Tänapäeval saab juba peaaegu kõike järelmaksuga. Mööblitööstuses on pakutud järelmaksuvõimalusi juba mitu aastakümmet, kuid tänapäeval eeldavad kliendid ka seda, et nad saaksid positiivse järelmaksu otsuse vaid mõne minuti jooksul, et sooritada ost kohe.

  • Kiire tarne

Paljud mööbliettevõtted on tänapäeval edukad, kuna nad on mõistnud klientide ühte peamist ootust – kliendid ei soovi oodata nädalaid oma uut mööblit. Tänapäeva noored inimesed ja pered soovivad mööbli osta ja koju tuua kohe, neile ei tohiks öelda, et mööbli kokkupanek võtab aega. Seetõttu pakuvad paljud mööbliettevõtted eelkomplekteeritud mööblit, et tarne oleks võimalikult kiire, aga samas ei tohiks olla mööblit kodus ka raske kokku panna.

  • Personaalse kogemuse pakkumine

Personaalse kogemuse pakkumine on oluline olenema tööstusharust ja mööblitööstuses oluline seetõttu, et see võib tähendada erinevust kliendibaasi kasvatamise või klientide konkurentide ees kaotamise vahel. Seetõttu astuvad mööbliettevõtted samme, et oma kliente paremini tundma õppida ning pakkuda neile personaalset nõustamist, et nad leiaks endale sobivaima toote. Tehnoloogiat ja sotsiaalmeedia turunduse kombinatsiooni kasutades saab jõuda oma kliendini, et tutvustada neile oma tooteid võimalikult fotorealistlikult.

  • Kliendi tuvastamine

Osana veelgi personaalsema kogemuse pakkumiseks üritavad mõned ettevõtted kasutada näotuvastust või muid täiustatud identifitseerimisvahendeid klientide tuvastamiseks müügisalongi minnes. See on küll keerukas, kuid siiski arvestavad sellega juba üsna paljud jaemüüjad. Osana väljakutsest on panna kliente mõistma, et neile on kasulik, kui neid tuvastatakse.

See trend võib küll aeglaselt kasvada, kuid eriti mööblitööstuses saab kasutada nii veebipõhist kui ka müügisalongis näotuvastust, et kliente veelgi inspireerida ning pakkuda neile personaalseid pakkumisi.

  • Keskkonnaprobleemide lahendamine

Prognoositakse, et jätkusuutlikkus muutub 2021. aastal veelgi olulisemaks ja üleskutse puudutab ka mööblitööstust. Paljud mööbliettevõtted on keskendunud keskkonnasõbralike mööblitoodete väljatöötamisele algusest lõpuni – alates materjalide hankimisest kuni valmis tootenir. Paljud tarbijad on valmis kulutama rohkem toodete peale, mille kohta nad teavad, et neid on tootnud ettevõtted, kes tunnevad muret keskkonna jätkusuutlikkuse pärast. Keskkonnasõbraliku ettevõtte filosoofiat aitab suurendada sotsiaalmeedia kanalite kasutamise võimalused.

  • Kodukontori mööbli vajadus

Kuna kodus töötab rohkem inimesi kui kunagi varem, on nõudlus stiilse, funktsionaalse, hõlpsasti kokkupandava ja kiiresti tarnitava kodukontori mööbli järele kasvanud. Nendel mööbliettevõtetel, kes on juba spetsialiseerunud kodukontori mööblile, on müük drastiliselt kasvanud ja eeldatavasti jätkub nõudlus ka 2021. aastal ja pärast seda, kuna kaugtööst peaks saama rohkem kui lihtsalt ajutine trend.

  • Nutikad mööblilahendused

Nutikas mööbel on juba mõnda aega turul olnud, kuid sellel turul on nõudlus toodete järele veelgi tõusnud, eriti nüüd, kui rohkem inimesi töötab kodus. Nutikas mööbel, mis võimaldab mitmeid funktsionaalseid tegevusi, näiteks mobiili laadimist, interneti kasutamist, uudiste või raadio kuulamist ja palju muud, on kiiresti kasvav turg ja paljud peavad seda mööblitööstuse tulevikuks. Nutikat mööblit osta sooviv klient eeldab veelgi enam toodete fotorealistliku kvaliteediga vaatamist ja ettekujutamist. ImageScripting sobib selleks ideaalselt, sest see võimaldab tarbijatel vaadata ka kõiki nutimööblisse sisseehitatud varjatud komponente.

  • Koolitatud ja tehnoloogia teadlik personal

Kliendid ei soovi saada puudulikku või segast teavet. Müüjad peavad omama oma toodete kohta täielikku informatsiooni ning andma klientidele teavet, mida nad otsivad ning lahendama kiirelt ja osavalt nende probleemid. Klienditugi nii läbi veebi kui telefoni teel ning tsentraliseeritud ettevõtte sisene infosüsteem, millele kõigil töötajatel on juurdepääs teabe saamiseks, muutuvad hästi toimiva ärisüsteemi väga olulisteks omadusteks. Väga paljud ettevõtted on juba hakanud kasutama digitaalseid võimalusi, nt õppevideode koostamine toodete uutest funktsioonidest, mida on võimalik hõlpsasti kasutada töötajate koolitamiseks.

Kokkuvõtteks

Kõigist ülaltoodud mööblitrendidest on võib-olla kõige tähelepanuväärsem väga suur nihe veebist ostmise poole müügisalongist ostmise asemel. Mööbel on eeldatavasti üks kiiremini kasvavaid tooteid e-kaubanduses. Sellele aitasid kaasa mitmed tegurid: suurenenud kaugtöö tegemine ja tehnoloogiline areng, mis võimaldab mööblit fotorealistlikult näha, samuti see, et tänapäeva noored eelistavad pigem veebi teel mööblit osta.

Lisaks võib öelda, et paljud mööblitrendid on omavahel tugevas seoses. Näiteks 3D lahendused mööbli visualiseerimiseks vähendavad oluliselt õhku paisatud saasteainete koguseid, mis tekiks fotosessioonide korraldamisega.

Kirja pani: Merle Tsirk, Merle@tsenter.ee

Kasutatud allikad:
https://www.cadesignform.com/blog/furniture-industry-trends

 

 

Jaga postitust:
Tsenter