Mööblitööstus on alati olnud konkurentsivõimeline – ettevõtted osalevad otsepostituse ja digitaalse turunduse kampaaniates, et meelitada uusi kliente ja juhtida neid oma müügisalongi. Tehnoloogia areng edendas e-kaubandust ja veebipoed lõid tarbijatele uusi võimalusi mööbli ostmiseks. Kuid klientidel tekkis sellega uus probleem – nad kaotasid võimaluse mööblit reaalselt vaadata ja puudutada. Kuigi see võib olla üks suurimaid jaekaubandusettevõtete väljakutseid, mida ettevõtted peavad püüdma lahendada, pole see kindlasti ainus. Õnneks on iga väljakutse jaoks olemas lahendus. Need, kes kasutavad lahendusi loovalt ja innovaatiliselt, on edukad ja need, kes seda ei tee, takerduvad ja kaotavad kliendid konkurentidele.

Mõelge nendele väljakutsetele, millega mööbliettevõtted praegu silmitsi seisavad ning pakutavatele lahendustele ning kindlasti leiate, et nendest väljakutsetest ei olegi nii keeruline üle saada.

  1. Pidevalt muutuv e-kaubandus ja tehnoloogia

Klientide ootused on aastate jooksul drastiliselt muutunud. 76% klientidest eeldavad, et ettevõtted teaksid, millised on nende ootused ning kuidas neid täita. Tegelikult võib klientide ootuste mõistmine ja nendele vastamine olla otsustavaks teguriks kliendibaasi säilitamises, kasvatamises või klientide konkurentidele kaotamises.

Klientide ootusi on hoogustanud pidevalt arenev tehnoloogia. Sõltuvalt sellest, kuidas seda vaadata, võib see olla mööbliettevõtetele kas suureks kasuks või suureks kahjuks. Uut tehnoloogiat kasutusele võtnud ettevõtted on välja töötanud atraktiivsed e-poed, mis rahuldavad jaekaubanduse väljakutseid. Teised aga on hoopis eemale hoidnud igasugusest e-kaubanduse arendamisest.

Viimased pole kahtlemata nii edukad kui esimesed ja kui nad seda soovivad muuta, peavad nad silmitsi seisma uute digitaalsete väljakutsetega. Ükskõik, kas soovimatus muutuda või mure ressursside pärast, on muudatuse tegemine tulevase veebiedu vajalik komponent.

E-kaubanduses ja tehnoloogias on vajalike muudatuste tegemine ka odavam. 3D-lahendused, mis näitavad mööblitooteid hämmastavate fotorealistlike detailidega, on vaid osa professionaalse fotograafia maksumusest. Vaadake vaid neid kahte näidet, millest esimene on fotorealistlik 3D-lahendus ning teine professionaalne foto.


  1. Klientide vajadus toodet füüsiliselt näha

On palju tooteid, mida kliendid eelistavad enne ostu üle otsustamist oma silmaga näha ja katsuda. Mööbel oli varem üks tootetüüp, miks ei õnnestunud seda sel põhjusel kunagi veebis edukalt müüa. Kuid ülaltoodud lahendus mööblitoodete esitlemiseks fotorealistlike 3D-lahenduste kaudu lahendab ka selle jaekaubanduse väljakutse.

Kasutades näiteks tarkvara ImageScript saavad veebis mööblit ostvad kliendid toodete igat detaili hämmastavalt üksikasjalikult vaadata, pöörates, suurendades ja vähendades ning uurides isegi peidetud komponente. See võimaldab näha iga toodet, mis tahes nurga all, värvi ja stiili variatsioonis, võimaldab klientidel hõlpsamini ette kujutada, kuidas mööblitoode võib nende enda koju sobida ning pakkuda positiivset ostukogemust.

  1. Konkurentidest eristumine (nii veebis kui ka poes)

Üleküllastunud turul peavad ettevõtted avastama ja kasutama uusi strateegiaid, et püsida konkurentsivõimelistena ja eristuda konkurentidest. Sihtturu tundmine ja klientide kaasamine professionaalsel, teadlikul ja sõbralikul viisil näitab, kui palju te neid hindate ning see toob kaasa paremad võimalused klientide võitmiseks. Sihtturu ja klientide tundmine tähendab, et teil on teadmised ja tööriistad nende ootustele vastamiseks või isegi nende ületamiseks. Ükskõik, milliseid viise te kasutate klientidele positiivse mulje jätmiseks, peate keskenduma ka klientidele silmapaistva ostuteekonna pakkumisele igal etapil.

  1. Töötajate koolitamine distantsilt

Kaugtöö ei ole ilmselgelt uus kontseptsioon, kuid Covid-19 pandeemia ajastul on kaugtöö tegemine hüppeliselt kasvanud. Ehkki kaugtöö tegemisel on palju eeliseid, on sel ka puudused. Paljud ettevõtted ei ole personali piisavat ette valmistanud veebipõhiste vahendite kasutamiseks ning peavad seisma silmitsi järgmiste teemadega: tõhus suhtlus, kaugtöötajate kaasatuse edendamine, organisatsioonikultuuri rikastamine ning töötajate tulemuslikkuse jälgimine.

Kõigi nende väljakutsete lahendamine on oluline mitte ainult selleks, et igapäevane tegevus toimiks korralikult ja produktiivselt, vaid ka selleks, et kliendibaas saaks jätkuvalt parimat võimalikku teenust.

Koolituste tegemine kasutades veebipõhiseid võimalusi ning töötajate ja juhtide vahelise suhtluse ergutamine kõigil organisatsiooni tasanditel  rikastavad ettevõttekultuuri, loovad usalduse juhtide ja töötajate vahel ning tagavad kaugtöötajate piisava kaasatuse ning oskused efektiivseks kaugtööks.

Üks vahend, mida saab kasutada töötajate koolitamiseks, on video. Allpool on näited, kus video abil on võimalik töötajaid harida toodete üksikasjadest. Nii oskab töötaja ka klienti paremini nõustada.

  1. Positiivse bränditaju loomine

Mööblitööstuse juhid ei võta sageli aega selleks, et mõelda, kuidas kliendid tegelikult nende tooteid või teenuseid tajuvad. Nad on lihtsalt liiga hõivatud oma paljude muude kohustustega. Positiivse bränditaju loomine on äärmiselt oluline ja kliendi ostuotsuse tegemise üks põhielement.

Mööblitööstuses on eriti keeruline positiivse bränditaju saavutmine, kui te ei saa oma mööblit veebis visuaalselt tutvustada. Õnneks võimaldavad tänapäeva erinevad veebitehnoloogiad ettevõtetel veebis silma paista kvaliteetsete piltide ja videotega, kasutades näiteks ImageScripti tehnoloogiat, mis võimaldab teil kiiresti ja soodsalt turule minna.

Siin on video, mis tutvustab Dauphin´i toolide kõiki võimalikke kombinatsioone. Kui  mööbliesemetest on tehtud ImageScripti abil mudelid, siis saab neid mudeleid kasutada videote loomiseks, nagu see näide. Juba olemasolevatest mudelitest, saab jälle luua uue kujundusega videosid. Need videod erinevalt traditsioonilistest fotosessioonidest, kus teil on ainult üks pilt, kuid 3D-mudelitega saate alati muuta valgustust, värve, tekstuure ja stseene ning kasutada sünergiat, mis võimaldab luua videot täpselt samadest mudelitest.

  1. Klientide aitamine ostuotsuse tegemisel

Tundub, et tänapäeva tarbijad teavad, mida nad tahavad, kuid nad ei karda ka juhiseid küsida ega inspiratsiooni otsida, mis aitaks neil ostuotsuseid teha. Parim viis selle väljakutse lahendamiseks on kasutada sotsiaalmeedia kanaleid. Oma klientidega suhtlemine mitmel sotsiaalmeedia platvormil aitab lahendada e-kaubanduses mitmeid ülaltoodud probleeme ja väljakutseid: bränditaju parandamine, konkurentidest eristumine ja klientide aitamine õigete ostuotsuste tegemisel. Looge kindlasti kvaliteetsed pildid, videod ja muud turundusmaterjalid, mis inspireerivad teie sihtrühma.

  1. Klientide ostuteekonna arendamine

Tänapäeval võimaldab internet klientidel enne oma lõpliku ostuotsuse tegemist põhjalikult uurida kaubamärke ja tooteid. See tähendab, et kaubamärgid peavad tagama ka selle, et kliendi ostuteekonna kõik punktid aitavad kliendil vaevata ühest punktist teise liikuda, pakkudes alati asjakohast teavet ja probleeme, mis võivad tekkida igas ostuteekonna punktis. See toimib paremini, kui olete kliendiga ühenduses, mõistate kliendi vajadusi ja ootusi ning olete valmis vastama tema ootustele ja vajadustele.

  1. Jätkusuutlikkusele keskendumine

Kunagi olnud trend on nüüd suur turg – jätkusuutlikkust harrastavad kaubamärgid on kõigis tööstusharudes kasvav trend ja erand pole ka mööblitööstus. Enam ei soovi kliendid lihtsalt kvaliteetset toodet: nüüd otsivad nad tooteid, mille tootjate väärtused ühtivad nende endi väärtusega.

Kuigi roheline ja jätkusuutlik tootmine pole muutus, mis võib juhtuda üleöö, on see väärt ettevõtmine, sest sellega võidetakse aina kasvavat turgu, kus ainult selliseid tooteid otsitaksegi.

Kokkuvõtteks

Ettevõtted, kes näevad vaeva nende väljakutsetega silmitsi seismise nimel ja lahendavad klientide probleeme, tõestavad end mööblitööstuses äratuntava jõuna ja kaubamärgina tarbijaturul. Muudatused, mis tuleb teha, et täielikult kohaneda tarbijate uute ootustega ja töötada välja strateegiad uute väljakutsete lahendamiseks, võtavad küll aega, kuid see on väärt investeering, mis viib eduni.

Tõlkis: Merle Tsirk, 

Kasutatud allikas:

https://www.cadesignform.com/blog/challenges-in-furniture-businesses

Pilt: Kagu-Eesti puiduklaster

Jaga postitust:
FacebookLinkedIn