On ilmne, et praegust karantiinisituatsiooni ei saa võrrelda ühegi varem väljakuulutatud pandeemia või kriisiga – seekord suletakse maailm täielikult. Olukord viib raskesse seisu väga paljud üksikisikud ja ka ettevõtted. Kui inimesed otsivad usaldusväärset teavet valitsuselt, on oluline ka see, et ettevõtted jätkavad tõhusat suhtlemist oma töötajate, klientide, partnerite ja tarnijatega.
Ärge ignoreerige probleemi
Ärge vältige kriisiolukorra ajal probleemidest rääkimist. Pandeemia mõjutab paratamatult teie ettevõtet ja töötajaid, seega peaks turvalisusest ja klientide, töötajate ja partneritega karantiini ajal kavandatavatest plaanidest rääkimine olema prioriteetsed. Kõik peavad selgelt teadma, millised on teie äriplaanid, kas meeskond töötab nüüd eemalt, kuidas teiega ühendust võetakse ja kuidas olete nõus teisi abistama. See aitab ettevõttel säilitada tõrgeteta suhtlust ja annab selgust edaspidise suhtluse kujundamisel.
Planeerige, kuidas toimub ettevõtte sisekommunikatsioon
Kriisi ajal peavad töötajad mõistma, kuidas see mõjutab nende tööd ja ettevõtet ennast. Paanika ajal võib tekkida vastumeelsus vastutuse võtmise osas, seetõttu on oluline nimetada isik või meeskond, kes vastutab teabe jagamise eest töötajatega. Töötajad peaksid olema hästi informeeritud kriisi kriitiliste punktide ja riskide osas, kuidas tagatakse ohutu töökeskkond ning kuidas töö sellest hetkest välja näeb. Igasugune suhtlemine kaugtöötajatega peaks olema eriti empaatiline – looge avatud suhtlus ning mõistke, et kui inimene töötab kodust, võivad tal samas ruumis olla ka teised pereliikmed, seega ei pruugi kodune keskkond olla väga sobiv töötamiseks.
Säilitage kontaktid
Ärge lõpetage suhete edendamist klientide ja partneritega. Kasutage erinevaid suhtluskanaleid, näiteks sotsiaalseid võrgustikke, kasvõi ainult selleks, et vestelda ja näidata, et reageerite olukorrale. Kliendid peavad mõistma, et vaatamata probleemidele tegutseb ettevõte endiselt ning on valmis aitama ja küsimustele vastama. Suhtlus peaks toimuma regulaarselt ja peaksite olema kogu aeg kättesaadav. Oluline on valmisolek uute väljakutsetega toimetulekuks. Kriis võib olla suurepärane aeg oma ettevõtte põhiväärtuste uuesti edastamiseks.
Jätkake suhtlemist ajakirjandusega, jagades oma kogemusi ja teadmisi toimetulekuks
Kriisiolukorras ei tohiks suhtlemist ja informatsiooni vahetamist katkestada. Ärge lükake ajakirjandust eemale – jätkake oma ettevõttest rääkimist. Hea võimalus aidata on aktiivselt teadmiste ja kogemuste jagamisel.
Jagage saavutusi
Vaatamata stressile mõistke, et kriis ei kesta igavesti – tuletage oma klientidele ja partneritele seda meelde. Selle aja jooksul on oluline jätkata ettevõtte iga väiksemagi saavutuse ja eduloo jagamist. Inspireerige inimesi ja aidake neil mõista, et see etapp on ajutine. Muidugi tuleb saavutustest rääkida ettevaatlikult, sest paljudel teistel ettevõtetel on raskusi. Selleks on vaja empaatiat ja diplomaatilisust igal sammul.
Leidke õige strateegia oma ettevõttele
Globaalne kriis ei tähenda, et kliendid pole enam teie ettevõttest huvitatud. Näiteks kaubandushiiglane Alibaba väidab, et veebipoodlejate arv on eelmise aasta veebruariga võrreldes kasvanud 2,5 korda. Tarbimisharjumused muutuvad, seega pidage seda oma edasise strateegia valimisel meeles. Kahtlemata muutub ka ärisuhtlus veelgi olulisemaks kui kunagi varem.
Tuletage ennast oma sihtgrupile meelde
Vahetage informatsiooni just nendega, kellel on teie niši kohta kõige paremad teadmised. Kriisi ajal vältige raha kulutamist üldistele uudistele, keskenduge spetsialiseeritud väljaannetele. Alustage sisemise infolehega töötajatele ja klientidele ning liikuge edasi nišisõnumi juurde oma laiemale sihtrühmale. Mõelge, kuidas saaksite aidata kriisiolukorras olevaid inimesi: näiteks Microsoft ja Google on kaugtöö võimaldamiseks pakkunud tasuta juurdepääsu konverentsi-tööriistadele, mõned lennuettevõtjad on nõustunud loobuma lendude teabe vahetamise ja tühistamise tasudest.
Leidke õiged koostööpartnerid
Kriisiolukorras on õigete koostööpartnerite leidmine tähtsam kui kunagi varem, eriti kui olete väikeettevõte. Konkurentsi valimise asemel otsige partnerlust – aidake üksteist, jagage ressursse ja ideid ning see võib teid raskemast ajast veelgi kiiremini välja viia. Üks suurepärane näide avatud koostööst on krüptovaluuta ettevõte Coinbase, kes on avalikult jaganud kogu maailmas oma sisekommunikatsiooni plaani, sealhulgas igapäevaseid näpunäiteid töötajatele ja vastuseid kõikidele muredele, alates viimastest uudistest viiruse kohta kuni üldiste nõuanneteni lemmikloomade hooldamise kohta karantiini ajal jne.
Koostage välissuhtlusplaan – mõelge olemasolevale ja potentsiaalsetele klientidele
Globaalses kontekstis seisavad kõik ettevõtted ühesuguses olukorras, erinev on ainult suhtumine ja ettevalmistus. Nüüd on hea aeg luua kommunikatsiooniplaan, mis aitab jõuda erinevate sihtrühmadeni. Praegu on suurepärane võimalus otsida partnereid laiematelt ja seni uurimata turgudelt. Tasub mõelda ka sellele, et võib-olla võiksid teie ärilahendused lahendada pandeemia tagajärgi.
Panustage kogukonda
Teie ümber on tõenäoliselt palju inimesi ja ettevõtteid, kes vajavad abi – leidke võimalusi neid abistada. Tehke palju häid tegusid ning see julgustab ka teisi pakkuma oma abi nii palju kui võimalik.
Artikli tõlkis ja vahendas Merle Tsirk,
Kasutatud allikad:
1) https://www.salontoday.com/623161/10-business-communication-tips-to-take-back-control-during-covid-19-crisis
Pilt: Kiievi mööblimess 2020