Kutseõpetajate päeval keskenduti õppekavadega seotud teemadele. Arutleti nii roheoskuste arendamise kui kaasaegsete õppematerjalide loomise vajalikkuse üle. Päeva lõpus külastasid kutseõpetajad endise Võru Mööblivabriku ruumides paiknevat Suhvli avastuskeskust, mille kesksel kohal puit ja mööbel läbi aastakümnete.
Roheoskuste arendamine
Haridus- ja Noorteamet (Harno) ning Haridus- ja Teadusministeerium (HTM) viivad ellu programmi „Roheoskused ettevõtete rohepöörde toetamiseks“. Programmi eesmärk on selgitada välja, mis on roheoskused ja kuidas neid arendada. Selle raames uuendatakse õppekavasid, tehakse ettepanekuid kutsestandardite täiendamiseks ning pakutakse tasuta koolitusi, et aidata kutseõpetajate roheoskusi arendada.
Kutseõpetajate päeval tõi Valgamaa Kutseõppekeskus suurepärase näite, et roheteemad pole neile võõrad. Nad on esimene Rohelise Kooli lippu kandev kutsekool Eestis olles keskkonnahoidliku mõtteviisi edendamise eeskuju teistele koolidele ja kogukondadele. Küsimusele, mis oli selle tiitli saamise juures kõige keerulisem, oli vastuseks – kõikide sihtgruppide, eriti õpilaste kaasamine. Suure saavutuse eelis on see, et nad ei pea tuleviku roheprojektides enam baasoskusi tõestama.
Õppematerjalide loomine
Võrumaa Haridus- ja Tehnoloogiakeskuse EWERSi juht Eveli Kuklane tutvustas vastalgatatud Erasmuse koostööprojekti ideed, mille eesmärk on koos Baltimaade ja Skandinaavia partneritega välja töötada puidutehnoloogia valdkonna kutsehariduse ja -koolituse pakkujatele mõeldud õppematerjale. Projekti raames soovitakse arendada õppesisu, mis vastaks kaasaegse tööstuse vajadustele, ning integreeriks digitehnoloogiat ja roheoskusi.
Uute õppekavade loomise valguses on õppematerjalide uuendamine võrdväärselt tähtis, et ühtlustada õpilaste baasteadmisi ja teha õpetajate töö lihtsamaks. Õpetatava materjali kvaliteediühtluse tagamine võiks olla üleriigiline eesmärk.
Praegu kasutatakse õppematerjalide loomisel näiteks valdkonna lõputöid, mille sisu on kvaliteetne ja kontrollitud, kuid teisalt nõuab õpetajalt palju aega ja pühendumist materjali läbi töötamiseks. Moodle ja e-Koolikoti võimalusi õppematerjalide loomisel ja jagamisel ei pidanud kutseõpetajad heaks variandiks. Moodle puhul toodi esile, et selles keskkonnas ei saa õppematerjali õpilase jaoks piisavalt atraktiivseks muuta. E-Koolikoti puhul tõdeti, et sealne materjal on väga ebaühtlase kvaliteediga, kuna sisulist poolt ei kontrollita ning puudub selge struktuur.
Eramuse projekti idee on luua töövahend, mida kõik valdkonna kutseõpetajad saavad tundide ettevalmistamiseks kasutada. Arutleti võimaluse üle luua näidisõppematerjalid, mida õpetajad saavad kohandada vastavalt oma vajadustele. Need võiksid lisaks teooriale sisaldada erialaseid videoid, fotosid ja ülesandeid. Materjalide loomisel on oluline kaasata ka ettevõtjaid, et tulevaste spetsialistide teadmised vastaksid tööturu vajadustele.
Projektile lisaks on kompetentsikeskus TSENTER koostamas oskusteabe andmebaasi, mis sisaldab täiendavalt eriala spetsiifilisemat informatsiooni, mida saaksid kasutada nii õpetajad kui ka teised valdkonna spetsialistid.
Koostöö parendamine
Teine, mitte vähem tähtis eesmärk on suurendada puiduvaldkonna kutseõpetajate omavahelist koostööd ja tekitada ühine kooskäimise võrgustik, mis toetab kogemuste jagamist. Võrgustiku ülesanne on hoida kutseõpetajaid ühises infoväljas, kus kõigil on ligipääs värsketele materjalidele ning mille kogumine on ühine panus.
Oluline osa on kutseõpetajate tihedam koostöö ettevõtjatega, näiteks ettevõtetest eriala spetsialistide kaasamine tundide andmisel, mille eesmärk on tuua häid kogemusi ja praktilisi näiteid ettevõtetest koolidesse. Koolides on tehnoloogiline tase madalam kui ettevõtetes ja selle tõstmiseks on oluline koolid ja ettevõtjad kokku tuua. Selle korraldamine on ühiselt kindlasti jõukohasem ning kannab endas lisaväärtust kõigi jaoks.