Traditsiooniline tootmine on ebaefektiivne
Kuna COVID-19 muudab jätkuvalt meie igapäevast elu, siis ka nõudlus mööbli järele kasvab kiiresti. COVID-19 on kiirendanud vajadust kontorimööbli ja muu mugava disainiga mööbli järele, kuna inimesed töötavad ja veedavad rohkem aega kodudes. Lisaks on COVID-19 sulgenud paljud mööblipoed muutes e-kaubanduse olulisemaks kui kunagi varem.
Koroonaviirus on välja toonud väga paljud puudused tootmises. Seoses nõudluse kasvuga peavad ettevõtted rakendama uusi protsesse ja lahendusi, et tõsta tarneahela kiirust. See muutus on kriitilise tähtsusega tootmisprotsessis.
Kuigi näiteks IKEA jätkab varude hoidmist ladudes, siis enamik mööbliettevõtteid ei tee seda enam. Ladustatakse vaid vähesel määral materjali, mitte pool- või valmistooteid. Aga kuidas siis klient saab võimalikult ruttu seda, mis ta soovib? Klient võib näha näidistoodet jaemüüja juures. Toote ostmisel saadab aga jaemüüja tellimuse tootjale, kes tellib toote tootmiseks vajalikud materjalid.
Ühest küljest on klientidel nüüd suurem võimalus teha valikuid värvi, stiili ja materjalide osas, kuid teisalt peab tootja nüüd välja mõtlema, kuidas kiirelt materjali hankida ja toode toota, samas olles kasumlik. Veelgi enam, kliendid ei ole enam nõus ootama ja kõrget hinda maksma. Nad ootavad kvaliteetseid ja kiire tarnega tooteid.
Tarbijate harjumused on muutumises
Inimeste harjumused mööbli ostmises on muutunud. Kui meie esivanemad soovisid osta mööblit, siis 20-30 aastaks. Tänapäeval on mööbel aga võiks öelda isegi moekaup. Täpselt nagu inimesed vahetavad välja oma garderoobi, kuna riided on moest läinud, siis mööbli disain ja materjal läheb samuti moest ära. Inimesed soovivad mööblit, mis oleks moes ning seda soovitakse välja vahetada umbes iga 5 aasta tagant. Kuna mööbli pikaaegne vastupidavus ei ole enam prioriteet, siis pööratakse rohkem tähelepanu ka odavamale hinnale.
Võib tunduda, et kui inimesed vahetavad oma mööblit välja sagedamini, siis on see justkui õnnistus mööblitootjatele. Nii ongi, aga sellega kaasneb ka märksõna „trend“. Selleks, et rahuldada moeteadlike klientide vajadusi on ettevõtjatel tarvis kasutada innovaatilist disaini ja materjali. Samuti tuleb olla kursis sellega, mida inimesed arvavad sotsiaalmeedias.
Suurt osa mööblitööstuse muutustest juhib klient. Oluline faktor on ka mööbli asukoht, sest uut mööblit soovitakse kohe saada. Nagu varem öeldud, kliendid on kannatamatud ning nad ei malda oma uut mööblit kaua oodata. Tootja võiks küll saatmist kiirendada, kuid see suurendab kulusid, mille eest klient ei ole nõus jälle maksma. Kui me vaatame, kus mööblit toodetakse, siis suurem osa sellest toodetakse Hiinas, kuna see on võimalus tootmiskulude vähendamiseks. Kuid isegi Hiina tunneb konkurentsi Kagu-Aasiaga, kes toodab mööblit veelgi väiksemate tootmiskuludega kui Hiina. Kuid põhiprobleem siiski jääb, milleks on aeg. Selle tulemusena toimub tootmise ümberpaigutamine, et vastata paremini tarbijate ootustele. Euroopas toodetakse mööblit madalamate tootmiskuludega Poolas, kuid ka Ühendkuningriigid ja Mehhiko on selles osas järgi jõudmas.
Tasakaal tootmiskulude ja aja vahel
Mööblitööstus teab, et peab leidma tasakaalu tootmiskulude ja aja vahel. Reaalsuses on aga see, et paljud väiketootjad on sõltuvuses traditsioonilistest mööbli tootmismeetoditest, mis aga kahjuks on palju kallimad.
Järelikult, kui tootmise ümberpaigutamine pole võimalik, on ainukeseks võimaluseks toomiskulude alandamiseks automatiseerimine. Tänapäeva tootjatel peaks olema automatiseeritud tootmisprotsess algusest lõpuni. Siin on edu võtmeks õige tarkvara kasutusele võtmine. Tarkvara võimaldab tootjatel hallata igat töölõiku ilma suuremate vigadeta. Kui keegi ostab sohva, siis see toodetakse. Kui keegi teine ostab sohva, siis see ka toodetakse. Kui tootja suudab korrata täpselt sama asja kiiresti ja automaatselt, siis nad võidavad ajaga, kvaliteediga ja kulude kokkuhoiuga.
Uus normaalsus mööbliäris on digitaliseerimine
Kõige tähtsam automatiseerimise protsessi juures on digitaliseerimine. Kangale või nahale mustri trükkimine võib olla materjali raiskav, kuid digitaliseerimine võimaldab mustri osad paigutada nii, et materjali kasutatakse optimaalselt ning seeläbi vähenevad ka tootmisjäägid. Selle ettevalmistamiseks tuleb mööbel visualiseerida kolmemõõtmeliselt. Spetsiaalse tarkvara abil aga saab kolmemõõtmelisest kujutisest kahemõõtmeline. Jääb siiski üks keerukas probleem, kuidas ühildada motiivid ja materjali omavahel. Näiteks kui sohval on mõned triibud, tuleb tagada, et triibud sobiksid kokku ka materjali tükkidega. Kui motiivid kangal on korrektsed, edastatakse sellega tarbijale sõnum kõrgest kvaliteedist.
Digitaliseerimine võimaldab andmetel sujuvalt liikuda ühelt tootmise astmelt teisele. Nii näiteks on võimlik kangatootjatel suurendada efektiivsust ja vähendada kulusid. Kui ei raisata aega ja materjali on võimalik lõpuks ka kulusid kokku hoida.
Traditsioonilised varud on minevik
Nagu varem mainitud, on tootjatel ajalooliselt olnud tarvis ladustada erinevaid materjale. See hõlmab ka kangast, mis tähendab, et laos on palju kangast, sest kunagi ei tea, mida klient tellida soovib. Klient võib valida mustri, mille jaoks ei pruugi tootjal olla piisavalt materjali. Sellisel juhul jääb diivani tootmine pausile kuni täiendava kanga saabumiseni. Lahenduseks on digitaalne trükk, sest see võimaldab kliendi nõudmisel kohest trükki, vähendab tootmisprotsessi pikkust. Selle tulemusena vähenevad valmistoote varud ja hinnad.
Sellise mööblitootmises toimuva ümberkujunemise tulemuseks nn „mikrotehaste“ tõus (tehased, mis on väiksemad, kuid kõrgelt automatiseeritud ja tehnoloogiliselt arenenud). See on tootmine algusest lõpuni ühes majas, mis võimaldab sujuvalt andmeid edastada kogu tarneahelas säästes aega ja raha. Sujuvam töövoog omakorda vähendab vigade teket, hõlbustab tellimustööde tegemist jättes rohkem aega ka kliendikeskseks lähenemiseks.
Kokkuvõtteks
„Mikrotehase“ lähenemisviisile tuginevad brändid, jaemüüjad ja tootjad suudavad püsida kiiretena, andes neile võimaluse pidada sammu tarbijate nõudmistega ja turu väljakutsetega. Need, kes digitaliseerimisega tegelevad, on oluliselt edukamad kui need, kes endiselt toetuvad traditsioonilistele tootmisprotsessidele.
Mööblitööstust mõjutavad tugevalt tarbijate kiiresti muutuvad harjumused. Kui varem tuli mööbliettevõte peamine tulu müügisalongide kaudu, siis nüüd on tarbijad järjest enam hakanud tegema oma oste veebi kaudu. Seega, et jääda uuel mööbliajastul edukaks, on kriitilise tähtsusega integreerida oma tootmisprotsess alates disainist kuni e-kaubanduseni.
„Mikrotehaste“ kontseptsioon jätkab tööstuse innovatsioonivõimekuse tõstmist või kui täpsemalt öelda, siis nõuab tarbija, et „mikrotehaste“ kasv tõstataks jätkuvalt tootlikkust, samal ajal kontrollides kulusid. Lõpuks ongi nii, et klient määrab parameetrid, millega tootja kohanduma peab.
Kasutatud allikas:
CONQUERING THE NEW ERA OF FURNITURE: How digitalization and ecommerce is changing the industry, Gerber Technology LLC
Foto: Võru Empak