Seal, kus pole standardiseeritud tööd, pole ka protsessidistsipliini, meeskonnaliikmete vastutust, usaldusväärseid andmeid, pidevat täiustamist ega Lean jätkusuutlikkust.
Standardiseeritud töö hõlmab uusi protsessiparandusi, milleni meeskond oma arendustegevusega jõudis. See on järgmise PDCA eksperimendi ja järgmise uue protsessikasumi lähtepunkt.
Sellepärast on oluline, et kõik organisatsiooni liikmed mõistaksid standardiseeritud töö rolli ja tugevdaksid pidevalt tööstandarditest kinnipidamise tähtsust, isegi kui meeskonna liikmed tahavad teha oma asja ja meeskonna juhid ei näe standardiseeritud tööd olulisena.
Standardiseeritud töö on põhimõtteliselt mänguraamat. See juhend näitab, kuidas on antud momendil kõige efektiivsem ja parem tööd teha ning mis järjekorras mingeid operatsioone on mõistlik sooritada. See toetab kogu meeskonna organisatsiooniõpet ja koolitust.
Meeskond peab jälgima seda nn “mänguraamatut“.
Standardiseeritud töö peab olema hästi arusaadav, praktiline viis inimeste käitumise korraldamiseks ja juhtimiseks ning mis kõige tähtsam, see peab veenma kõiki asjaosalisi, et standardiseeritud töö on pideva parendamise teekonna jaoks kriitilise tähtsusega.
Mistahes organisatsiooni juhid, kes peavad oluliseks tööstandardite järgimist ja kellel on standardiseeritud töösüsteem, peaksid olema võimelised sisenema misiganes ajamomendil tootmistsehhi või kontoriruumidesse ning vastama kiiresti ja enesekindlalt järgmisele kolmele küsimusele:
- Kas tööd tegevad meeskonnaliikmed teavad täpselt mida teha, teevad seda õiges järjekorras ning kas nad teevad seda ka praegu?
- Kas meeskonna juhid teavad, kas nende töölised teevad tööd vastavalt standardile?
- Mida teevad meeskonna juhid, kui nad näevad, et kokku lepitud standardeid ei järgita ning kuidas nad oskavad oma alluvaid abistada?
Kuidas teie tööpiirkonnad välja näevad? Kas teate, mida teie meeskonna liikmed tegelikult teevad? Kas tõesti hoolite sellest, et nad järgivad tööstandardeid? Kui ei, siis ärge isegi vaevake end küsima, miks Lean ei anna teie arvates kvaliteeti, kulusid ja õigeid tsükliaegu. Vaadake õige peeglisse ja küsige nende inimese käest, miks asjad korras ei ole.