Kalev Kaarna koostatud põhjalik turundusteemaline õppematerjal “Eksport uues olukorras”. Täispikkuses materjal pdf-na: Eksport-uues-olukorras_K.-Kaarna

Märkus: Käesolevas postituses on teemad parema ülevaate saamiseks eraldi blogipostitustes täpsemalt lahti kirjutatud.

Ettevõtetele ja müügijuhtidele

Koroonajärgses maailmas on palju muutunud ning ainuõigeid vastuseid ei ole kellelgi. Küll aga saab iga ettevõtte juht saab järgida hästi töötavat ja lihtsat  protsessi õigete vastusteni jõudmiseks: teha rohkem neid asju, mis täna töötavad, vähem neid asju, mis enam ei tööta ning katsetada uusi lähenemisi. Iga ettevõtte jaoks saavad õiged lahendused välja töötada ikkagi ettevõtte töötajaid koos juhtkonnaga.

Harjumuspärane reaktsiooni kriisis on, et kogu vastutus lahenduste leidmiseks, palgakärbeteks ja muude raskete otsuste tegemiseks langeb ainuisikuliselt juhile. See on levinud ja laialdaselt propageeritav viis kriisist väljumiseks, aga see on väga kurnav nii juhile kui ettevõttele. Õnneks ei ole kogu vastutuse lükkamine juhile ainus võimalus kriisist väljuda.

Maailmas on hulgaliselt edukaid näiteid kõiki kaasavast lähenemisest kriisist väljumiseks. Kaasava lähenemise põhimõtteks on, et juhi roll ei ole mõelda välja ja ellu viia lahendusi, sest juhil ei ole kristallkuuli ja juht ei saa üksinda näha kõiki häid võimalusi ja ideid. Juhi roll on oma meeskonnale püstitada õiged küsimused ning luua arutelu ruum, et hästi töötavad lahendused saaksid ühises arutelus vormuda ning neid saaks ühiselt ellu viia. On hulgaliselt näiteid, et kui kaasata töötajaid kriisist väljumise lahenduste otsingutele, siis töötajaid on ise pakkunud välja põhimõtted, kuidas palku kärpida või leppida kokku printsiibid, millised töötajad võtavad vabatahtlikult palgata puhkuse. Selline arutelu eeldab piisavat usaldust ettevõttes ning valmisolekut jagada raamatupidamise infot tulude ja kulude kohta. Kui seda usaldust mingil põhjusel ei ole, siis on kriis parim hetk selle loomiseks.

Uued ideed ilma neid katsetamata on kasutud. Võta juhina 5-30 minutit, et mõelda läbi käesolevas kirjutises sind kõige enam köitnud ideed ning kuidas saaksid neid oma ettevõttes testida.  Tõenäoliselt on kõige kasulikumad ideed, mis tulevad teistest tööstustest kui sinu enda oma. Teiste tööstuste ideid ei rakenda veel ükski sinu konkurent, mistõttu annab sellise “võõra” idee rakendamine sulle märkimisväärse konkurentsieelise.

Tulmuslikku mõtlemist, kaasamist ja katsetamist!

Müügitunnelid ja õigete partnerite leidmine (loe täpsemalt)

Edukas eksport eeldab enamasti koostööd teiste organisatsioonide ja ekspertidega: disainerid tootearenduseks, eksperdid kuluefektiivsuse suurendamiseks, transpordifirmad, edasimüüjad, vahendajad, agendid, kauplused jne. Lihtsustamise huvides nimetame neid kõiki koostööpartneriteks. Kuidas teha nii, et enamiku koostööpartneritega oleks tulemuslik ja mõnus äri ajada ning vorst vorsti vastu suhteid oleks võimalikult vähe?

Millised organisatsioonid saavad aidata saavutada kiirelt ekspordi kasvu? Erinevad kaasaegsed suhtlusvahendid (loe täpsemalt)

Erinevad organisatsioonid, messide korraldajad, konsultandid ja teenuse pakkujad saavad aidata ettevõtteid lahendada erinevaid väljakutseid. Lisaks tavapärasele telefonile ja e-mailile on uute partnerite kontaktimiseks tekkinud veel võimalusi:  LinkedIn platvorm (675 miljonit kasutajat 200st riigist), Facebook, ja Whatsapp (eriti levinud Aasias ja USAs).

Parima tulemuse saamine äriklientide messidel – oma boksiga väljas olles (loe pikemalt)
  • Messil oma boksiga väljas olemise tasuvuse mõõtmine
  • Sammud oma messiboksi tasuvuse suurendamiseks
  • Oma messiboksiga väljaminekuks ettevalmistamine
Parima tulemuse saamine tarbija messidel – oma boksiga väljas olles (loe pikemalt)

Mõnes valdkonnas korraldatakse ka suuri tarbijatele suunatud messe. Need messid on olulised kui müüd oma tooteid otse lõpptarbijale läbi veebipoodide või soovid koguda infot turueelistuste kohta otse tarbijatelt.

Tulemuslike ärikohtumiste ja õppereiside valimine (loe täpsemalt)

Ettevõtteid kutsutakse erinevatele ärikohtumistele ja õppereisidele, mida korraldavad erialaliidud või eksporti toetavad organisatsioonid. Selliste reiside tulemuslikkust saad hinnata ainult oma ettevõtte eesmärkide suhtes: kas reis aitas eesmärke saavutada või mitte.

Läbirääkimiste pidamine (loe täpsemalt)

Edukate läbirääkimiste pidamisest on kirjutatud palju häid raamatuid. Siinkohal tooks välja kaks: Mahan Khalsa, Randy Illig “Lets Get Real or Let’s not Play” ja Chris Voss “Unusta kompromissid”

Reklaam ja infomaterjalide ettevalmistamine ning kasutamine (loe täpsemalt)

Tänapäeval saavad startupid ja ettevõtted kasutada nii paber kui digimaterjale. Viimased on muutumas üha populaarsemaks.

Trendid pärast koroona kriisi (loe pikemalt)

Iga kriisi puhul tahaks iga juht teada, kui hästi või halvasti tema ettevõttel läheb võrreldes teistega. Väikese viitajaga on see võimalik. Vaatame kolme kõige lihtsamat veebilehte selle info jaoks.

 

Kasutatud allikad

Pilt: Grethe Rõõm, Kagu-Eesti Puiduklastri ftosessioonilt

Jaga postitust:
FacebookLinkedIn